Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#513456
Hey, Ik heb net een 25-30kg kalfsvlees en bot gekregen.
Ik ben bijna aan het kotsen want er zitten 2 kalfskoppen bij, nog intact met tanden en ogen erin :-\

Wat moet ik hier in godsnaam mee aanvangen??
Geen idee of ik die in stukken kan doen en kunnen de honden dit opeten?
Er zitten ook dragende botten bij, met weinig vlees. Kan ik die als recreatiebot een half uurtje geven of zo?
Door Lizzy
#513464
Geven ;D! Die koppen dus. Kijk even wat je honden er mee doen en of ze ze niet te hard vinden. Dragende botten: ik geef ze zelf niet. Ook niet als recreatie. Ik vind dat de tanden er te hard van slijten. Maar ach, veel mensen geven zo af en toe een dragend kalfsbot en die vinden het niet problematisch....
Door *Axel*
#513471
Moet ik die koppen in 2 of in meerdere stukken doen? Met de ogen er nog in? En de tanden? Die moet ik er toch uittrekken ??? :P :P :P
Ja, sorry ben een leek, en voel me er niet gemakkelijk bij dat ik nog zie welk beest het is.

Ik heb ook schouderblad gevonden. En een bot, denk dat het het onderste deel van de poot is, `t is afgehakt, ik denk boven de hoef of zo?
Kan ik die dingen geven?
Door nikèdog2000
#513563
ik weet dus niet of je grote honden heb of kleintjes!!
als je grote honden heb kun je die koppen zo geven met ogen en tanden,
die tanden laten ze van zelf liggen
maaaaaaaaaaaaar als je kleine hondjes heb net als ik dan heb je een probleem
dan moet je gaan hakken
bèèèeeeeeeeeee
schouder blad kun je zo geven
maar de poot kun je misschien in stukken hakken en het merg geven
het bot van poten is veel te hart
nou succes
Door conleeuw
#513566
dat is nogal een lading, bof jij even, of liever bof jou hond even. Ik geef wel eens dragende botten als recreatie bot, maar dan blijf ik er bij, en ik laat ze niet al te lang knagen, als ik hoor dat ze pogen om een stuk eraf te bijten, ruil ik de bot voor een stuk/sap vlees, en is het feest over.
;)
Door Happy Tail
#513577
Nou Tineke volgens mij woon jij deze keer een stuk dichter bij dan wij.....
sorry Isabelle, maar het is net iets te ver rijden anders had ik je er graag vanaf geholpen ;D
Door tieneke
#513599
Happy Tail schreef: Nou Tineke volgens mij woon jij deze keer een stuk dichter bij dan wij.....
sorry Isabelle, maar het is net iets te ver rijden anders had ik je er graag vanaf geholpen ;D
Volgens mij is het voor ons nog een uur of 3 heen :-\
Worden dure botjes ;D ;D
Door *Axel*
#513646
Wel, ik heb alles (behalve de koppen :-\) in de vriezer gedaan. Ik heb een 6kg spiervlees gewogen en dan nog 3 grote knoken, schouderblad en stuk gewricht ... en het best te herkennen: 2 hele kalfskoppen...
Ik wou de beste man wat geven ervoor (hij werkt in een slachthuis dus kan me voorzien van kalf, rund en schaap :P ;D), want hij wilde eerst niks, en toen zei hij: alleen voor het heen en weer rijden dan. Ik heb 15euro gegeven, maar ik denk dat ik toch een 25kg spul heb gekregen... dus ik ben een beetje gierig geweest zeker?? Wat zouden jullie daarvoor betalen? Ik heb echt geen idee :-[

Morgen gaan de koppen ook in de vriezer.
Nog paar vraagjes:
Die beesten hebben ook nog hun hersenen erin ::) ook geven?
Doe ik zo`n kop best in 2? Die wegen denk ik toch 7-10kg schat ik.
En hoe geef ik die, als een maaltijd of als recreatie? Er hangt nog weinig vlees aan.

Haha, jullie zien, ik begin al wat meer vertrouwen te krijgen in bot ;) Binnenkort wordt ik een echte barfer ;D
Alleen nog een keukenmachine kopen voor de groentemix...
Door Filou
#515104
in 2? Dat gaat leuk worden, vooral als je aan't hersengedeelte komt ;D

Toen Filou een lamskop at (ok, geen kalfskop, maar toch) en hij kwam toe aan de hersenen, dan likte hij de hersenen er gewoon uit... hersenen is blubberachtig, niet zoals een long, of een hart... ;)
Door *Axel*
#515247
Filou schreef: in 2? Dat gaat leuk worden, vooral als je aan't hersengedeelte komt ;D

Toen Filou een lamskop at (ok, geen kalfskop, maar toch) en hij kwam toe aan de hersenen, dan likte hij de hersenen er gewoon uit... hersenen is blubberachtig, niet zoals een long, of een hart... ;)
Ho, dat hersenen blubberachtig zijn had ik nog niet gemerkt ::)
Toen ik het ding in 2 deed, vielen de hersenen eruit :P
Ik heb ze maar los in het diepvrieszakje gedaan... en beslist dat ik geen hele kop meer bestel ;D
Door tieneke
#515273
isabel debacker schreef: Ho, dat hersenen blubberachtig zijn had ik nog niet gemerkt ::)
Toen ik het ding in 2 deed, vielen de hersenen eruit :P
Ik heb ze maar los in het diepvrieszakje gedaan... en beslist dat ik geen hele kop meer bestel ;D
Waar was Cor? ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door