Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#513360
Halo,

Wij barfen nu aleen tijdje en het gaat heel goed. Alleen de laatste tijd verstopt Bas zijn eten wel eens. Bijvoorbeeld tussen de kussens van de bank. Worden we niet echt vrolijk van. ;D Bas krijgt 6 % van zijn lichaamsgwicht dat is ongeveer 900 gram. Zouden we hem teveel voeren, zodat hij daarom zijn eten bewaard.
Ons basje is nu 23 weken oud.

Alvast bedankt

groetjes
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#513367
emielenjolanda schreef: Halo,

Wij barfen nu aleen tijdje en het gaat heel goed. Alleen de laatste tijd verstopt Bas zijn eten wel eens. Bijvoorbeeld tussen de kussens van de bank. Worden we niet echt vrolijk van. ;D Bas krijgt 6 % van zijn lichaamsgwicht dat is ongeveer 900 gram. Zouden we hem teveel voeren, zodat hij daarom zijn eten bewaard.
Ons basje is nu 23 weken oud.

Alvast bedankt

groetjes
Tja, 6% van het lichaamsgewicht is wel heel veel! Zelf houd ik 1,5% tot 2% aan. Dus logisch dat hij het eten gaat bewaren voor later....
Door Lizzy
#513368
Nee, dat kan ik me voorstellen! (dat je daar niet vrolijk van wordt). Ik denk dat 6% voor een reu van 23 weken niet teveel is. Misschien vertoont hij daar wel natuurlijk gedrag. Ik denk dat ik hem de kans tot dit soort praktijken niet zou geven. Ik zou hem met een kleedje in de gang of dichte keuken of iets leggen en hem daar laten tot hij zijn eten op heeft. Als hij zijn eten niet in 1 keer op eet: wegnemen en bij de volgende maaltijd opnieuw aanbieden.
Door Lizzy
#513369
Rovanna schreef: Tja, 6% van het lichaamsgewicht is wel heel veel! Zelf houd ik 1,5% tot 2% aan. Dus logisch dat hij het eten gaat bewaren voor later....
Het betreft hier wel een pup. Linga heeft tot een maand of 6 a 8 op 7% gezeten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 mar 2006, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door emielenjolanda
#513463
Oke dankjewel
vanaf nu dus altijd eten in de bench. Hij krijgt het nu namelijk op een kleed in de woonkamer. En ja dan is het natuurlijk wel erg makkelijk om het te verstoppen. Ben soms ook gewoon veel te lief ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#513478
[quote="emielenjolanda"]
Oke dankjewel
vanaf nu dus altijd eten in de bench. Hij krijgt het nu namelijk op een kleed in de woonkamer. En ja dan is het natuurlijk wel erg makkelijk om het te verstoppen. Ben soms ook gewoon veel te lief ;D
[/quote]

Ik geef mijn honden altijd in de tuin hun eten. Als je geen tuin hebt, is het balkon wellicht een optie :-\
Door conleeuw
#513480
[quote="emielenjolanda"]
Oke dankjewel
vanaf nu dus altijd eten in de bench. Hij krijgt het nu namelijk op een kleed in de woonkamer. En ja dan is het natuurlijk wel erg makkelijk om het te verstoppen. Ben soms ook gewoon veel te lief ;D
[/quote]
een van mijn honden doet het ook wel eens. ik let op, als ze niet wil eten haal ik het weg ;) anders loop ik de risico dat ik het later op de meest vreemde plaatsen terugvindt
Door emielenjolanda
#513574
Buiten zo inderdaad ook kunnen. We zijn nu echter aan het verbouwen en buiten in de tuin ligt nu echt overal puin en dergelijke. Dus ook niet zo'n fijne plek. Vanavond heeft hij trouwens weer niet al zijn eten op. We hebben het weggehaald.
Trouwens op welke leeftijd moeten we minderen qua percentages. Hij zit nu op 6%. Is hier een regel voor of gewoon op het oog.
Door herder_lover
#513579
dat laatste vroeg ik me ook af. Saiko is nu 4,5 maand en weegt nu 20,6 kilo. Krijgt 7% barf. Hij is goed en lekker stevig. Maar tot hoelang 7% en welk percentage dan daarna? Ik heb ook geen idee ;)

HELP ons ;D
Door roefus
#513591
[quote="emielenjolanda"]
Buiten zo inderdaad ook kunnen. We zijn nu echter aan het verbouwen en buiten in de tuin ligt nu echt overal puin en dergelijke. Dus ook niet zo'n fijne plek. Vanavond heeft hij trouwens weer niet al zijn eten op. We hebben het weggehaald.
Trouwens op welke leeftijd moeten we minderen qua percentages. Hij zit nu op 6%. Is hier een regel voor of gewoon op het oog.
[/quote]

Als hij zijn eten niet op krijgt (herhaaldelijk), dan denk ik dat je de hoeveelheid wat moet gaan minderen.
Hij geeft het eigenlijk zelf aan: het is teveel.

Overigens: buiten kan een hond ook goed zijn 'prooi' verstoppen hoor
Als ik mijn hond vroeger wel eens een groot bot gaf, wat hij niet direct verwerken kon....dan groef-ie een kuil, stopte zijn bot erin, en maakte de kuil weer dicht.
Geen probleem ;D
Door tieneke
#513594
[quote="herder_lover"]
dat laatste vroeg ik me ook af. Saiko is nu 4,5 maand en weegt nu 20,6 kilo. Krijgt 7% barf. Hij is goed en lekker stevig. Maar tot hoelang 7% en welk percentage dan daarna? Ik heb ook geen idee ;)

HELP ons ;D
[/quote]
Saiko traint natuurlijk veel,zou nog even niet minderen met eten zeker als hij niet te dik is.
Door tieneke
#513598
[quote="roefus"]
Als hij zijn eten niet op krijgt (herhaaldelijk), dan denk ik dat je de hoeveelheid wat moet gaan minderen.
Hij geeft het eigenlijk zelf aan: het is teveel.
[/quote]
Inderdaad wat minderen en zeker geen tussendoortjes meer geven.
Door herder_lover
#514767
[quote="tieneke"]
Saiko traint natuurlijk veel,zou nog even niet minderen met eten zeker als hij niet te dik is.
[/quote]nee precies, maar ben gewoon ook wel benieuwd wanneer je overgaat op een ander %. En op welk % dan? Nu dus 7%, voor een werkpup....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door