Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#510379
Ik had hier ergen gelezen dat honden in principe kopvlees kapot scheuren. Klopt dat? Die van mij hebben het nu 2 keer op, maar scheuren het niet kapot. Ze staan er heel lang op te kauwen, maar slikken het in zijn geheel door. De laatste keer was het bij Beau niet goed gevallen, want een paar minuten later kwam het er (inderdaad, in zijn geheel) weer uit. Kan het kwaad, dat ze het vlees niet kapot scheuren, maar dus aan één stuk naar binnen werken?
Door Lizzy
#510416
Mijn honden doen precies hetzelfde met een gemiddeld stuk kopvlees. Ik laat ze gewoon lekker gaan. Dat masseert het tandvlees. En op zich is uitkotsen en opnieuw opeten helemaal niet erg hoor. Geef je trouwens een NOG grotere lap, dan gaan ze vaak hun pootjes gebruiken en lijkt het meer op scheurwerk.
Door bas rouge
#510668
Hier ook hetzelfde verhaal. Barousse slikt alles in en Rein kauwt op elke lap een tijdje. Bolke probeert ook zo groot mogelijke lappen door te slikken. Dat lukt niet en het komt dan ook direct weer terug. Toevallig hebben ze net kopvlees achter de kiezen.
Door roefus
#510772
Als ik het in hele grote stukken geef, nou, dan eet Roefus het dus niet.
Hij laat het gewoon liggen.
Tenzij ik hem uithonger?
Nou ja, daar heb ik dan weer geen zin in.
Dus snijd ik het in tóch nog wel redelijk formaat stukken.
(en dat is táááái hoor ;D).

Vervolgens blijft hij er ellenlang op kauwen.
Dan slikt hij het door.
Als hij véél honger heeft.
Anders spuugt hij het weer uit.
Pfff.....gaat met runderriblap wel anders :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door