Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#509809
Over het algemeen zijn hier vrouwen op barfplaats toch?

Hoe reageert jullie man op barf, en dan heb ik het niet over KVV, maar over een zalmkop, ribben, vis, halve kip,
lappen pens enz.

Die van mij is niet echt anti-barf, maar heeft toch liever dat ik gewoon lekker kvv geef i.p.v. al die vreemde dingen zoals zalmkop waar ''heel de garage naar stinkt'' >:(

Karin
Door margreet
#509821
Buiten de stank om hoor ik hier nooit commentaar,ik weet echter wel zeker, dat als ik niet thuis ben,de honden gewoon kvv krijgen hoor 8)
Door Antonia
#509825
Hallo, ik ben Peter, de (v)echtgenoot van Tonny, op de list bekend als Antonia.
Ik heb geen maar dan ook absoluut geen "last" van het zogenaamde vers voeren van allerlei "vreemde" zaken in het kader van BARF,
Sterker nog, ik vind het zelfs leuk, om de doodsimpele reden dat ik sinds onze makkers met vers gevoerd worden alleen maar positieve dingen zie.
Zoals een hond die met enorm veel plezier zijn eten staat te verorberen en niet zoals voor die tijd met enige tegenzin zijn bak leegslobbert omdat hij nu eenmaal honger heeft.
De honden duidelijk voldaan zijn na het eten en dan heerlijk liggen uit te buiken.
Het gebit van de honden nu veel mooier en vooral schoner is.
Sinds kort hebben we een pup (een ierse wolfshond, dus een groot en zeer snel groeiend ras) en ik heb bij deze pup, in tegenstelling tot vorige pups, nog geen groeipijntjes gezien.
Ook ben je nu zelf veel actiever met en bij het eten betrokken, niet meer simpel een paar brokken in de bak en that's it.
En als laatste zeer grote voordeel, ik ben een verwoed zeevisser en heb nu dus een zeer goede reden om eens een dagje naar zee te trekken om te vissen.
Maar het voornaamste vind ik dat ik mijn makkers (honden) zie genieten en dus geniet ik ook.
Door missy21
#509872
mijn vriend vind kvv niet erg maar bij BARF heeft ie zo zijn bedenkingen maar zo baas zo hond... wat een boer niet kent,dat eet ie niet ;D
hij moet gewoon ff aan het idee wennen hihi
Door tieneke
#509926
Jaco haalt bij het slachthuis een paar honderd kilo vlees in zijn eentje op wat minstens een uur rijden is,laad het uit en helpt zelfs mee(soms moet hij even half braken ;D)met het portioneren en verpakken van al de soorten vlees waaronder ook de beroemde pens he? ;D ;D ;D ;D Hij staat vaak met verbazing te kijken hoe de verschrikkelijke nollebakmonsters weer eens staan te genieten van hun barfhappie ;)
En als er een anti brok is.... ;)
Door Femke
#509951
Paul geeft de honden wel eten, maar alleen KVV. Ik hoef bij hem dus niet met pens, nekken, karkassen, strotten ofzo aan te komen. Dan is het ineens 'mijn afdeling' ;D ;D ;D ;D

(Watje)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#509956
Frank van mij heeft er nooit moeilijk om gedaan omdat hij al 7 jaar zat te klooien met een hond die nooit wilde eten en ook nog vaak jeuk had en toen kwam ik in dat huishoudentje en met mij ook het verse voer. Uiteraard gingen er eerst 3 wenkbrauwen de lucht in, maar dat was vlot over toen de resultaten snel zichtbaar werden. De niet-eter werd terstond de grootste eetfan en Frank kon alleen maar boos zijn om het feit dat hem nooit eerder op de mogelijkheid van vers en rauw voer was gewezen door de "deskundigen". Voer klaarmaken doe ik wel altijd zelf, maar de keren dat ik te geblesseerd was om het vleesmes in de hand te nemen neemt hij het zonder nukken gewoon over. Ook het halen e.d. is geen probleem.
Door Lizzy
#509957
Leo is hoofd-afdeling-BARF-inkoop en hoofd-afdeling-BARF-verwerkings-bedrijf-Plat&Co. Oftewel, hij doet de inkoop, hij verwerkt het vlees/botten (wegen, porties maken, verpakking, invriezen). En hij rijdt van het noorden van Nederland tot het zuiden van Nederland voor de inkoop. En ik geloof niet dat er voor Leo een andere manier van hondenvoeren bestaat als BARF.
Door Truus
#509958
In het begin vond Harry het allemaal maar raar en liet mij wel m'n gang gaan. Al gauw zag hij resultaat met name de jeuk en rode huid van Timo wat verbeterde. Nu gaat hij zelfs alleen een bestelling halen en..ook nog betalen 8) ;D
Door tieneke
#509981
En hij let zelfs op de diverse aanbiedingen van supermarkten voor zijn nollies;D ;Djaja!!!! ;)
Door Borke
#510150
Leo haalt 's ochtends altijd het eten uit de koelkast, de kvv voor de katten en de Barf bak voor de hond.
Volgens mij maakt het hem niets uit en waarom zou het wat uitmaken?
Ook Leo ziet dat je hond geniet van het gekluif en dat zowel hond als katten er geweldig uit zien, dus hij vind het net zo geweldig als ik.

Ik ben wel degene die inkoopt, verpakt en de dagporties ontdooit en klaarzet in de koelkast. Leo gaat vaak mee vlees halen en hakt/zaagt de te grote stukken in de juiste porties.
Door Hanny
#510164
Tom snijdt zo nodig en maalt en krijgt dan een zere schouder. Hij laat een langere zwengel maken, dan zal het wat makkelijker gaan, hopen we.
Heeft afgelopen weekend voor mij besloten dat één vrieskist te weinig is, dus nu staat er een tweede, via marktplaats, in de schuur. Ik dacht, dat het nog net wel zou gaan met één kist, maar het tuinseizoen gaat bijna weer beginnen, dus kon je ruimte gebrek aan zien komen.
Morgen de schuur anders inrichten en dan kan over een paar dagen de voervriezer aan het werk.
Ik voer vrijwel altijd en zet zonodig klaar wat er moet worden gegeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door