Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door richard
#510
Sinds mijn laatste berichtje, zijn wij stevig met onze honden aan de gang gegaan m.b.t. het omzetten naar het Barfen. Ondanks in 1e instantie onze lichte huivering (onbekend maakt onbemind) gaat het uitermate goed. Onze honden hebben geen enkel probleem gehad met wat we ze voorschotelden. Kippenekken, botten, groente, fruit, zuivel, complete vissen, noten.... het gaat erin als zoete koek. Hun vacht glimt als nooit tevoren en ze zien er super gezond uit. Het enige wat we nog willen proberen zijn de lamsribbetjes.

Momenteel zijn we een 2 wekelijks menu aan het samenstellen, waarbij we proberen alle benodigde vitamines en voedingstoffen in op te nemen. Binnenkort zal ik dit menu eens plaatsen, waarbij ik van jullie hoop op goede feedback. Wij zijn erg blij dat we deze stap genomen hebben. Qua kosten zijn we niets meer kwijt, maar hebben er erg veel lol in om steeds weer iets leuks voor onze honden samen te stellen.

Alle berichten die ik op dit forum doorgeworsteld heb, hebben bijgedragen tot onze opgedane kennis en overtuiging dat Barfen ook voor onze honden een juiste stap is geweest.

richard

ps We slaan die kippenekken helemaal nooit plat (zag ik in een ander item). Dit is toch niet noodzakelijk?
Laatst gewijzigd door richard op ma 29 sep 2003, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#511
Hoi Richard, gefeliciteerd met het overstappen naar zelf samenstellen en met het succes! GEWELDIG! Ik vind het echt onwijs leuk om te horen!!

De kippennekken zijn hartstikke zacht en als het goed gaat: niet plat slaan! Is niet nodig. Dat is alleen voor kleine hondjes of pups of voor mensen die het nog eng vinden.

Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#512
Ik sla hier niks plat hoor, geen kippenek en geen kippevleugel. Die laatste snij ik wel even in dat bochtje doormidden, gaat gewoon met een scherp aardappelmesje, het bot is heel zacht nl.
Ik ben van de ene op de andere dag overgaan op carnibest, ook geen probleem geweest :) Nu stel ik twee keer per week een maaltijdje zelf samen, en sta altijd weer te kijken hoe smakelijk ze het opeet ;)
Nou, veel plezier met het barfen, ik denk dat je honden je dankbaar zullen zijn ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door