Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#508627
hoi allemaal, effe 'n beginners vraagje.

kan je kalkoen helemaal voeren of de poten bv niet?
'k heb zo'n idee dat de poten te harde botten bevatten :-\.Heb ik gelijk??
Door Antonia
#508633
pallas schreef: hoi allemaal, effe 'n beginners vraagje.

kan je kalkoen helemaal voeren of de poten bv niet?
'k heb zo'n idee dat de poten te harde botten bevatten :-\.Heb ik gelijk??
Ik geef helemaal geen bot van kalkoen. Dat vind ik veel te hard en veel te scherp. Bij mij krijgen ze alleen het kalkoenvlees.
Door pallas
#508646
oeps, heb eventjes in de bieb zitten lezen "kalkoenbotten het liefste malen"

Nou dat gaat dus niet lukken de keukenmachien is er net mee gekapt en 'n vleesmolen heb ik niet.

Uitbenen die handel dus :-X
Door roefus
#508772
Haha, volgens mij krijgt ook een 'gewone' vleesmolen kalkoenbot nauwelijks vermalen.
Het is knetter-hard.
Ik had zelf een maand geleden ook van die mooie bouten gekocht.
Heb het dus inderdaad allemaal gefileerd.
Het vlees vonden ze hier lekker !
Door Lizzy
#508795
Ik moet zeggen dat ik heel wat mensen ken dit wel kalkoenbotten geven. Ook de poten. Ik heb de botten zelf goed bestudeerd (want ik gaf vroeger gemalen kalkoendijen) en ik vind de botten erg scherp.... Bertus Vlug van Bibi noemde kalkoenbotsplinters altijd "glasscherven" en zo voelt het inderdaad een beetje aan... Ik geef het dus persoonlijk niet, maar ik raad je aan om het zelf goed te voelen, een stuk af te hakken en het bot te voelen om zo je eigen mening te vormen. Misschien vind jij het meevallen! Net als die mensen die het wel voeren.

Ik heb overigens inderdaad 1 vleesmolen op kalkoenbot gesloopt. De motor fikte door ;D. Nu is geen enkele vleesmolen eigenlijk geschikt voor bot.. Ik heb nu een semi-professionele molen en ik moet zeggen dat ik ook kalkoenbot daar probleemloos mee maal.
Door tieneke
#508893
In het begin dat we hier woonden gaf ik nog wel eens(gemalen) kalkoenvleugels die echt probleemloos door de Porkert nr 12 heenvlogen maar nu vind ik het teveel gedoe voor die ene maaltijd om heel die molen weer te reinigen.
En ongemalen geven durf ik echt niet,die vlerken zijn echt vlijmscherp.
Door pallas
#509699
ik wil met onze pedaalemmers echt geen risico's nemen.
Didot stouwt alles het liefste heel naar binnen en Nox verteert soms nog niet helemaal geweldig.
Dus dat wordt dan kalkoenfilet.....de verwende nesten!! ;D ;D ;D Had ik maar beter moeten lezen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door