Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#508569
Ik ben niet gek van afsnijdsels,je weet nooit precies wat er allemaal inzit.
Varkensvlees bijvoorbeeld ;)
Door daydo
#508611
Slaan zo ver gaan ze zelfs niet op barfplaats(hoop ik) ;D
Ieder geeft zijn egen mening, dus ook over voeding.
Als het echt voor het amusement is zou ik eerder voor een bevleesd bot gaan en die dag dan minder of geen korrels. Je zal zelf wel zien, eenmaal je hebt gezien hoe ze genieten, stap voor stap geef je iedere keer wat anders. Ik zou ze iets geven waar ze werk mee hebben: vleesbot, zalmkop,lap pens,kipkarkas, enz.
Vleesnijdsels( ik vraag wel om geen varkensvlees,maar zeker weet je het nooit) krijgen ze hier ook, maar is evensnel hap slik weg en niet echt bezigheidstherapie.
Pens gaat hier zelfs trager dan vleesbot ::)
Eenmaal die weg ingeslaan, keer je niet meer terug, zeker weten!! ;)
Ik ben natuurlijk ook maar een beginner ::), je krijgt hier vast nog wel andere meningen van wat routinee's ;)
Door Antonia
#508650
Suzanne schreef: Hoihoi,
Ik heb een vraagje, waar ik zo 1 2 3 niet het antwoord op vind in het archief.

Wat zijn vleessnijdsels? Is dat zeg maar het afsnijdsel van vlees wat een slager overhoudt (en weggooit) als hij het vlees in mooie lappen ter verkoop snijdt?

Zijn er nog andere dingen die ik als tractatie min of meer zou kunnen geven?

Groetjes,
Suzanne
Ik merk dat er verschillende definities zijn voor vleessnijdsels. De Islamitische slachterij hier in Tolbert verstaat er het volgende onder: als een geslacht dier wordt uitgebeend wordt er het mooie, malse vlees afgesneden voor de menselijke consuptie, maar de delen rond de kop (kopvlees) en de delen vlak onder de huid zijn te vet voor de verkoop, dat noemt hij vleessnijdsel. En die heb ik graag voor de hond!
De slager hier in het dorp beschouwd de restjes van gesneden vleeswaren (broodbeleg) als vleessnijdsel. Daar heb ik geen belang bij.
Door Breezer
#508676
Ja en hier is vleessnijdsel, de overgebleven stukkie´s en vet van het rundvlees wat gesneden wordt voor de hachee of soeppakketten. En ook de overblijfselen van biefstukjes enz.
Door daydo
#508831
Hier vinden ze zalmkop (min 14dag. invriezen) alleen eetbaar als hij nog bevroren is.
En ja, alles erop en er aan gaat zo naar binnen.
Voorlopig geef ik alleen de koppen, ik ben ook nog een beginner ::)
Heb wel de laatste keer afval en graten meegekregen, heb ik nog niet durven geven ;)
Vorige week in de auchan konijnkoppen en eendebil meegenomen om eens te proberen of ze dat wel lusten :-\
We zien wel ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#508873
Suzanne schreef: Hoihoi,
Ik heb een vraagje, waar ik zo 1 2 3 niet het antwoord op vind in het archief.

Wat zijn vleessnijdsels? Is dat zeg maar het afsnijdsel van vlees wat een slager overhoudt (en weggooit) als hij het vlees in mooie lappen ter verkoop snijdt?

Vooralsnog blijf ik mij brokken en kvv (niet gaan slaan ;-) omdat Merlijn toch al zo 'rot' eet, maar ik ben niet te beroerd om hem bijvoorbeeld in plaats van een kauwbot of bullepees of een eitje (dat krijgt hij wel van ons namelijk) een stukje afsnijdsel te geven. Ik stel me namelijk voor dat dat gewoon een stukje rauw vlees is, waar niets mis mee is.

Natuurlijk realiseer ik me goed dat dat GEEN volwaardige maaltijd is, dat het er zelfs niet op lijkt volwaardig te zijn, maar als afwisseling en als aanvulling op hetgeen hij krijgt zou het misschien leuk zijn?

Zijn er nog andere dingen die ik als tractatie min of meer zou kunnen geven?

Groetjes,
Suzanne
Hoe langf eet jouw hond al kvv bij zijn brokken en in welke verhouding geef je de brok/kvv.

Even ervanuitgaande dat je 50/50 voert is het maagzuur van jouw hond waarschijnljk helemaal niet in staat om botten te verteren. Ook een zalmkop zal in deze te hard zijn en te vet waardoor je hond aan de diarree zal gaan. Zolang je nog veel brok bijvoerd is het veiliger om bij de vleessnijdsels en de penslapjes e.d. te blijven en als je een bot wil geven dan te beginnen met kippenekjes en dat soort klein spul.
Door tieneke
#509023
Kippennekjes kunnen echt geen kwaad,dan zouden alle honden van Bp allang ziek zijn geweest,iedereen geeft dit rauw.
Door Ster
#509715
Suzanne schreef: Hij krijgt ook af en toe een rookbot. Ja, ik weet het, dat is niet barfs ;-) maar om maar aan te geven dat ik probeer te zoeken naar afwisseling. DAT is naar mijn mening nog het allerbeste ;-)
Maar bedoel je hiermee afwisseling van brokken kvv en barfse tussendoortjes? Ik denk dat het dan toch beter is om kvv en barfse tussendoortjes te gaan afwisselen, omdat je hond dan niet belast wordt met totaal verschillende voeding die op totaal verschillende wijze wordt verteerd.
Maar goed, dat was je vraag niet. Ik heb laatst voor het eerst afsnijdsel van de rund gekocht en dat was in mijn geval voornamelijk het vet direct onder de huid. Daarvoor kocht ik wel afsnijdsel van kipfilet en dat bestond uit stukjes kraakbeen met nog wat spiervlees eraan.
Door Mevroi Kruim
#511139
Rookbot :-X
Het gaat er niet om dat het niet barfs is (whatever that may be) maar dat die krengen gevaarlijk zijn. Verhit bot kan gemeen splinteren en verteert niet. En waarom zou je met zoiets willen afwisselen? Er is zo ongelofelijk veel af te wisselen met barf dat die smerige en enge dingen helemaal niet nodig zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door