Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#508616
:( :( :(
Ik kan gemakkelijk aan hert geraken, maar dat lusten ze niet ::)
Volgende week krijg ik dus gratis hertepens en wat ze gewoonlijk toch weggooien, zouden ze dat nu wel lusten ??? of maakt dat geen verschil uit hert is hert.
Of is het eerder pens is pens.
Iemand hier ervaring mee dat ze pens van een bepaald dier niet lusten ???
Nou ja als ze het niet lusten, krijgt mijn zus haar brokkenhond iets extra's, die ziet mij nu al graag komen ;D
Door Lizzy
#508796
Sjeetje, wat jammer! Terwijl ik zat te lezen dacht ik "hee, misschien wonen ze dicht bij mij" ;D! Ik zou het zeker nog een keer proberen aan te bieden hoor! Mijn honden eten alle pens.
Door Lizzy
#508811
Ehhh.... ja, men zegt dat je wild eerst in moet vriezen, dus de pens zal dan inderdaad ook eerst ingevroren moeten worden. Goeie van jou! Of het echt zo is, dat wild eerst ingevroren dient te worden: is mij nog steeds niet duidelijk.... Sec gezien doet een wolf dat met z'n prooi natuurlijk ook niet.... Maar ja, ik weet niet of wild niet toch wormen/parasieten kan bevatten waar de tamme hond minder goed tegen kan dus zekerheidshalve is het (volgens mij) een goed idee om het eerst in de vriezer te stoppen.
Door daydo
#508828
Het is wel van gekweekte herten of maakt dat geen verschil uit ???
Toch invriezen voor het zekerste ;)
Door Lizzy
#508830
Volgens mij is het niet persee noodzakelijk om het in te vriezen. Ik neem aan dat deze herten gewoon gekeurd worden, zoals ieder ander dier?
Door conleeuw
#508908
sonde dat jou honden hert niet lusten, maar hier lusten ze soms ook iets niet, en als ik het blijf aanbieden gaan ze op een gegeven moment wel over stag, zo gruwelde een enkeling voor eend, gister hebben ze met smaak allen eend gegeten ;) Dus ik zou het zeker blijven aanbieden, wie weet ontwikkelen ze nog eens een smaak voor hert ;)
Door daydo
#508958
Of ze gekeurd worden weet ik eigenlijk niet :-\
Het zijn bij particulier gekweekte herten die ook thuis worden geslacht. Ze zijn dan ook bedoeld voor eigen consumptie, kwaliteit zal wel goed zijn als ze ze zelf opeten. Iets wat je kweekt voor jezelf zal wel geen briel zijn ;D
Daarom ook jammer dat ze het niet lusten, maar ik blijf proberen, desnoods heel piepklein beetje koken.
Op die manier eten ze ook orgaanvlees en rauw willen ze het ook niet ::)
Morgen voor de eerste keer konijnkop, k'ben benieuwd wat ze daarvan vinden :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door