Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#508190
Hallo ik ben druk bezig met het menu voor Kalligino..heb al een hoop voorbeeldmenu's gevonden en aan de hand daarvan wil ik een iegen munu gaan samenstellen voor Kalligino..
Maar heb wel een paar vraagjes en hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven...

Wat versta ik allemaal onder Kopvlees..en Spiervlees..en als ik morgen op de markt vis ga halen...moet ik het dan eerst 10 dagen invriezen of mag hij het zo hebben????

Lieke ;)
Door Lizzy
#508193
Kopvlees = spiervlees. Spiervlees is (simpel) samengevat alle vlees dat het skelet bij elkaar houdt. Al het andere vlees is orgaanvlees.

Qua vis hangt het er vanaf welke vis je koopt. Zoetwatervis (forel, zoetwaterbaars, etc) kun je beter eerst invriezen. Zalm kun je beter ook maar even invriezen. De rest kun je zo geven.
Door Hautesse
#508199
Kun je mij helpen en noem is wat spiervlees..ben een beetje blond als het om vlees gaat :-[

Lieke ;)
Door Lizzy
#508216
Rundvlees:
Baklapjesollade
Biefstuk
Rosbief
Braadvlees
Entrecôte
Soepvlees
Gehakt
Haas
Stooflapjes
Doorregen lappen
Hacheevlees
Riblappen
Hamburger
Magere runderlap
Klapstuk
Sukadelapjes
Tartaar
Poulet
Tournedos
Rollade
Kopvlees

Beste ga je naar: http://www.vlees.nl/

en kies je daar in de balk bovenin LEUK! en daarna VLEESWAAIER
Door Antonia
#508631
Hautesse schreef: Kun je mij helpen en noem is wat spiervlees..ben een beetje blond als het om vlees gaat :-[
Lieke ;)
Of heel simpel: alles wat aan de buitenkant van het skelet zit telt als spiervlies, alles wat aan de binnenkant van het skelet zit telt als orgaanvlees.
Door roefus
#508771
Spiervlees is gewoon álle vlees......wat jijzelf (neem ik aan) ook eet.
En dat kun je ook allemaal aan je hond voeren.
Behalve: varkensvlees.

Kopvlees is dus óók spiervlees.
Wordt niet voor mensen verkocht.
Maar slagers (uitbeenders) kunnen dat wel soms voor je regelen.
En omdat hier mensen dat zelf niet eten, is het dus in de regel goedkoper dan alle andere spiervlees.

Orgaanvlees komt van organen.
Dus dat is dus onder andere: pens, nieren, hart, maagjes, lever.

Nu niet meer blond? ;D
Door petrap
#598899
Lizzy schreef: Rundvlees:
Baklapjesollade
Biefstuk
Rosbief
Braadvlees
Entrecôte
Soepvlees
Gehakt
Haas
Stooflapjes
Doorregen lappen
Hacheevlees
Riblappen
Hamburger
Magere runderlap
Klapstuk
Sukadelapjes
Tartaar
Poulet
Tournedos
Rollade    
Kopvlees

Beste ga je naar: http://www.vlees.nl/

en kies je daar in de balk bovenin LEUK! en daarna VLEESWAAIER
Is dit lijstje misschien iets voor de bibliotheek? Ik had nl. ook geen flauw idee wat spiervlees precies was  :-[ .
Door Mevroi Kruim
#598947
Kopvlees is wel voor menselijke consumptie goedgekeurd, maar omdat het vol zit met zenen en pezen deugt het niet als sudderlapje ofzo. Slagers verwerken het in gehakt en worst, en de echt zenige stukken krijgen wij. Is prima te kanen voor de hondjes en katjes, hard werken, goed voor de tanden en kaken, en goed eiwitgehalte.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door