Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#507774
Ik heb een half schaap in de diepvries liggen, waar ik morgen mee wil beginnen. Tussen het vlees en het zachte vet zit ook van dat hardere witte spul (kraakbeen of ook vet?? geen idee eigenlijk). Moet ik dat erafsnijden? Hoe zit het met de wervels van een schaap (ik heb de honden zojuist namelijk een stuk vlees met wervel gegeven; flink veel gekraak, ik bezorgt toekijken en luisteren of ik geen tand hoor breken, na 10-20 seconden op (tanden nog heel).

jacquemine
Door Mevroi Kruim
#507785
Nou, dan heb je dus al antwoord op je vraag ;D ;D
Hoewel schaap wel erge harde botten kan hebben dus het heeft zin om goed op te letten als je die wilt voeren.
En verder kun je gewoon alles voeren van het schaap. Kraakbeen zit aan de uiteinden van de botten en kun je prima voeren. En verder zit er in de buikholte ook nog vet dat behoorlijk hard en stevig kan zijn. Ook dat kun je gewoon voeren. Vet is de energiebron waar versgevoerde honden op draaien.
Door conleeuw
#507791
Jacquemine schreef: Ik heb een half schaap in de diepvries liggen, waar ik morgen mee wil beginnen. Tussen het vlees en het zachte vet zit ook van dat hardere witte spul (kraakbeen of ook vet?? geen idee eigenlijk). Moet ik dat erafsnijden? Hoe zit het met de wervels van een schaap (ik heb de honden zojuist namelijk een stuk vlees met wervel gegeven; flink veel gekraak, ik bezorgt toekijken en luisteren of ik geen tand hoor breken, na 10-20 seconden op (tanden nog heel).

jacquemine
ik voer lamsribben zonder problemen, wat betreft witte spul, kan inderdaad kraakbeen zijn en of vet, hangt ervan af welke witte stukken jij bedoel en waar ze zich bevinden aan het vlees. Nu voer ik beide, vet en kraakbeen, maar ik kan mij voorstellen dat als je een dikkertje heb dat je dan minder vet wil voeren ;) Vet is smeuig als je hard erop druk uitoefent, zo kan jij mischien achterhalen of het vet of iets anders is. ;)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#507799
het witte, hardere spul is inderdaad een beetje smeuig; het zal dan wel vet zijn (ik kan het er heel gemakkelijk tussenuit snijden). Mijn honden zijn vrij smal, dus ik ga ze het geven. Krijgen ze er geen diarree van?
Door roefus
#507804
Jacquemine schreef: het witte, hardere spul is inderdaad een beetje smeuig; het zal dan wel vet zijn (ik kan het er heel gemakkelijk tussenuit snijden). Mijn honden zijn vrij smal, dus ik ga ze het geven. Krijgen ze er geen diarree van?
denk dat dat een beetje aan de rest van het 'diner' ligt.
krijgt er redelijk wat bot bij, dan heft het elkaar wel op.
als ik veel lever geef.....heb ik kans op dunnere ontlasting.
in combinatie met botten, blijft het allemaal goed.
zal ook nog wel per hond iets verschillend zijn.
Door Mevroi Kruim
#507942
Is idd per hond verschillend. En heel veel vet in een keer voeren kan tot alvleesklierproblemen leiden: sommige honden zijn niet zo goed in het verteren van vet. Het is dus slim om het over meer maaltijden te verdelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door