Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#50485
Ik heb mijn vraagje even hier gezet omdat er geen reactie op kwam onder mijn ander bericht

Ho ja, ik heb van Carnibest een lijst gekregen met botten die ze verkopen, ik zet deze hier ff neer want ik had graag geweten welke botten het beste zijn voor beginners en om eventueel als recreatiebot te geven. Ik ga carnibest bestellen en tegen begin maart begin ik eraan (vriezer zit nu nog vol Duck )

kalfsbotten(wervels met wat
vlees,boegbotten,mergpijpen,schouderbladen. alles gezaagd)

kalfsspareribs met veel vlees

lam/schaap botten ( boegbotten en
ribben)

Kipkarkassen met vlees

kippenbotjes met wat vlees
koeienbotten, met stuk vlees mergpijp en vel per stuk verpakt
eenden nekken per klein aantal verpakt
eenden vleugels per klein aantal verpakt
kalfsstaarten met veel vlees
kalfsstrotten met veel vlees


Zijn eendenekken even goed dan kippennekken?
Door Lizzy
#50492
kalfsbotten(wervels met wat vlees)
Die vind ik wel geschikt, ook als recreatiebot (tenminste, als ze eruit zien zoals ik denk dat ze eruit zien).


Geef botten niet langer dan een minuut of 5, de eerste keer en bouw het langzaam op. Dat geldt voor alle botten. Lees het "hond en het eten van botten" document als je dat nog niet gedaan hebt. Geef kale botten niet op een lege maag.
Boegbotten
Ja, die zijn wel geschikt om te recreeren voor de beginner.
Mergpijpen
van een kalf? Dit is volgens mij gewichtdragend bot. Ik vind mergpijpen voor de oudere hond niet geschikt. Te hard. Mijn Brutus heeft onlangs een kies gebroken op een te hard bot.
Schouderbladen
ook van kalf? Prima recreatiebotje.
kalfsspareribs met veel vlees
Prima. Als er veel vlees aan zit kun je dit ook als maaltijd geven. Bijv. na een lapje pens.
Lam/schaap botten (boegbouten en ribben)
voor een oudere hond zou ik geen schaapbotten nemen. Boegbout en rib is geschikt als bot, ook voor de beginner.
Kipkarkassen met vlees
is geen recreatiebot. Dit is voedsel.
Kippenbotjes met wat vlees
dit is geen recreatiebot. Dit is voedsel. Niet geschikt voor de beginner, vind ik.
Koeienbotten, met stuk vlees mergpijp en vel per stuk verpakt
Ken ik niet. Durf ik niets over te zeggen. Ik vind persoonlijk koeienbotten te hard.
Eenden nekken per klein aantal verpakt
dit is geen recreatiebot. Dit is voedsel.
Eenden vleugels per klein aantal verpakt
dit is geen recreatiebot. Dit is voedsel. Voor de ietjes gevorderde barfhond (die al gewend is met bot om te gaan). Of anders inknippen met snoeischaar. De eendenvleugels zijn iets groter als de kippenvleugels.
Kalfsstaarten met veel vlees
gaat mijn persoonlijke voorkeur niet naar uit, naar staarten. Dit is ook niet echt om te recreeren.
Kalfsstrotten met veel vlees
dit is goed spul, maar niet als recreatiebot. Dit is voedsel.
Zijn eendenekken even goed dan kippennekken
Ja, ze zijn even goed. En fantastisch om weer wat af te wisselen. Eendennekken zijn trouwens groter als kippennekken en ik vond ze voor mijn honden (middelgroot) ook geschikter dan kippennek. Maar dit is dus voedsel en niet om te recreeren.

Groetjes, Lizzy
Door Yorick
#50504
Bedankt Lizzy! Nu is alles me duidelijk! Ik ga in ieder geval ook de eendennekken en de botten die je aangeduid hebt als voedsel ook bestellen hoor, het is tenslotte de bedoeling dat ik binnenkort mijn menutje laat checken door jullie en dan heb ik al wet spulletjes in de vriezer ;)

Als de honden gewend zijn aan het recreatiebot, hoelang mogen ze dit dan in hun bezit hebben en hoe lang blijft zo'n vers bot goed? 1 maal terug invriezen kan heb ik reeds gelezen.
Door Twister
#50511
He handig dat lijstje! Ik vergeet steeds corine te mailen voor het lijstje, maar heb hem dus hier al ;D

Heb je misschien ook voor mij de prijzen?
Door Yorick
#50514
Ja hoor, mag ik deze hier neerplanten of moet dat via een pb'tje?

Het zijn wel de prijzen die ik doorgekregen heb voor thuislevering maar ik denk dat dat hetzelfde blijft aangezien de leveringskosten apart worden aangerekend.
Door Twister
#50516
Geen idee of het hier mag, maar waarom eigenlijk niet? In de prijsvergelijk topic staan ook prijzen. Kunnen de barfers nu gelijk zeggen of het duur is of niet ;D Alleen maar handig lijkt mij ;)
Door Yorick
#50520
Ik stuur je een pb'tje en zodra Lizzy zegt dat het ok is dan zet ik het hier ook neer ok!
Door Jose
#50521
Heel handig zo'n lijstje, en zeker de uitleg van Lizzy er bij. Weten we hier ook weer hoe en wat, meer over de botten. Bedankt ook van deze kant.
Door Princess
#51019
Zou je mij ook in een pb'tje de prijzen kunnen sturen? Ben ook wel benieuwd!

Groetjes, Yvonne
Door Jose
#51046
Zou je mij die ook eens kunnen sturen de prijzen alvast bedankt.
Door casangio
#51593
Yorick schreef:
Ho ja, ik heb van Carnibest een lijst gekregen met botten die ze verkopen,

Zou je mij die prijslijst ook s.v.p. willen opsturen.
alvast bedankt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door