Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#50067
Heb ik voor mezelf een grote stap te maken om bij de visboer naar visafval te vragen. Ik kreeg een beetje mee, ik denk een pond ofzo. Ben ik het druk aan het uitpuzzelen op graten, kom ik nog een stel koppen tegen, ff slikken. Maar goed als tosca dit allemaal lekker vind, ok dan.
WIL MEVROUW HET NIET. ???
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze iets niet wil! Ze heeft dan ook nog nooit vis gehad, maar dit had ik niet verwacht. Misschien dat ze het moet leren eten?

Zou het een idee zijn om wat door de Rodi te mengen vanavond?

Rodi heb ik ook voor het eerst gekocht, hopelijk wil ze dat wel >:(.
Door Lupa
#50070
probeer het een beetje te pureren, of grof hakken, mischin weet ze niet wat ze er mee aan moet
Door labranwk
#50071
Nick kreeg het laatst ook voor het eerst... Een klein stukje eet ze op maar een maaltijd laat ze staan. Ik geef het dus maar niet als maaltijd, gewoon een klein stukje tussen de maaltijd door (of erbij). Maar ik geef t gewoon mét graat hoor!
Door Lupa
#50073
sommige honden willen geen vis,
1 van mijn honden die doet er alles mee, rollen omhoog gooie maar eten homaar!!!
dus ze krijgt gepureerd.
Door laura
#50088
Kun je die fijn maken met de staafmixer? Lijkt me vies met die koppen.....
Eigenlijk vind ik mezelf een miep.... Ik heb voor school al eens voor anatomie een big moeten onderzoeken. De schedel staat hier inmiddels op de vensterbank ;)
Het waren trouwens wel biggen die dood geboren waren of waar mams op is gaan liggen.

Maar goed, eens proberen.... Jammer dat ik verder geen keukenmachine heb, Maar eens proberen dus met de staaf mixer...
Door laura
#50113
Met de staafmixer ging het prima. Gemengd met en paar aardappeltjes en wat bietjes was het verrukelijk....
Zo doen we dat dus volgende keer weer!
Bedankt... :D

De koppen zitten in de vriezer, nog even nadenken wat ik daarmee doe. Ze zijn niet kapot te krijgen met een mes!
Door ziggy
#50260
Laura,
heb je een uitbeenmes of een zwaar keukenmes. Het moet vlijmscherp zijn. Oppassen voor de vingers dus.
Je draait de kop op zijn kop en dan steek je dat mes door de kin recht naar beneden, door de schedel. Je houd de kop goed vast en drukt het mes naar benedenterwijl de punt op de plaats moet blijven. Je kan eventueel het met steeds 1 cm. verder inbrengen totdat je de kop half doorgesneden hebt en dan doe je de andere kant. Bij zalm gaat dat goed doch bij kabeljauw moet je rekening houden met een, verdomd, sterke schedel. Suc6 ermee.
Groet,
Vic.
Door SHIVA
#50290
Hoi Laura
geef je hond niet te veel aardappels
daar kunnen ze jeuk van krijgen
Twee van mijn honden zijn gek op vis,
maar num.3 rilt ervan
zelfs door zijn groente mix eet hij het niet
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Cherry
#50979
ziggy schreef: Laura,
heb je een uitbeenmes of een zwaar keukenmes. Het moet vlijmscherp zijn. Oppassen voor de vingers dus.
Je draait de kop op zijn kop en dan steek je dat mes door de kin recht naar beneden, door de schedel. Je houd de kop goed vast en drukt het mes naar benedenterwijl de punt op de plaats moet blijven. Je kan eventueel het met steeds 1 cm. verder inbrengen totdat je de kop half doorgesneden hebt en dan doe je de andere kant. Bij zalm gaat dat goed doch bij kabeljauw moet je rekening houden met een, verdomd, sterke schedel. Suc6 ermee.
Groet,
Vic.
Hoi Vic, dat is voor mij ook een bruikbare tip, heb ook nog een zalmkop in de vriezer liggen.
Vis is niet het lievelingseten van Jewel maar 1 x per week zal ze het MOETEN eten ;D

Groetjes, Gerry
Door ziggy
#51183
Nooit dwingen, gerry.
Probeer eerst eens met sardientje, rauw, te mixen in de gf-mix. Later kan je dan andere vis proberen onder de gf-mix. Tracht de hond te lokken met kleine stukjes verse rauwe vis. Dan verder opbouwen.
Groet,
Vic.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#51223
Het kwam een beetje cru over misschien :-[.
Ze heeft al enkele keren zalm-haring en sardientjes op ;) rauw natuurlijk, maar ze eet het toch niet met zoveel smaak op dan een vlees of kip schoteltje :P.
En gewoon voor de afwisseling wil ik haar 1 keer per week vis geven. Moest zij het echt niet lusten dan zal ik haar ook niet dwingen hoor, of doen zoals jij zegt en het mengen met een gf-mixje want daar is ze dol op.

Groetjes, Gerry
Door Yorick
#52725
Als ik het goed begrijp zijn de sardientjes het beste om te geven aangezien de graten zacht zijn (beginner).

Als ik ze een ander soort vis geef dan kan er enkel iets gebeuren als ze het eten (gevaar stikken in de graat bedoel ik) ? Eenmaal binnen is alles ok?
Door laura
#52739
Ik heb net op de markt restjes vis gehaald. Het zijn de zijkantjes van de vis, dus eigenlijk gewoon vlees. Toch merk ik dat ze er niet gek op is. Vorige keer heb ik t dus gemengt met iets lekkers. Dat ben ik nu ook maar van plan, heb t ook in kleine porties ingevroren, zodat het niet 1 gehele maaltijd is.
Zitten er in vis belangrijke stoffen??? Ze eet het dus wel, maar als geoon vlees net zo goed is geef ik dat liever, vind ze veel lekkerder.
Zitten er in vis niet goede omega vetzuren of weet ik veel wat????
Door sharpie
#52761
Zitten er in vis belangrijke stoffen??? Ze eet het dus wel, maar als geoon vlees net zo goed is geef ik dat liever, vind ze veel lekkerder.
Zitten er in vis niet goede omega vetzuren of weet ik veel wat????
Ja, het gaat denk ik voornamelijk om de omega vetzuren in vis, dus je kan ook gewoon visolie geven als je hond niet zo dol op vis is.
Door Lupa
#52873
1 kilo sardientjes bij de markt voor pakkenenbijt 2 euro..
en gewoon met alles er op en eraan geven, als dat niet zo erin gaat even pureren

(natuurlijk geen kilo sardientjes in een keer geven :-X :-X)
Laatst gewijzigd door Lupa op do 12 feb 2004, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door