Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#501711
Ik ben nu aardig aan het barfen met Lhaki en heb de afgelopen weken geprobeerd wat meer variatie in de vleesbotten aan te brengen want alleen kippenek (sorry ik ben dol op de oude spelling) en lamsrib is toch wat karig. Daarnaast krijgt ie kipkarkas, kippevleugels en heb ik ook een eendeboutje gegeven. Geitebot is (nog) te hard.

Is dit genoeg variatie of moet er nog wat anders bij en zo ja wat zou ik nog meer kunnen proberen ??? ??? ???(duif en kwartel lust ie niet en ik zou graag iets anders dan gevogelte erbij hebben)
Door Mevroi Kruim
#501723
Je zou eens kunnen kijken of je aan kalfsribben kunt komen. Da's weer eens wat anders en niet zo exotisch ;D dus misschien wat makkelijker te krijgen.
Ribben, wervels, schouderblad zijn van een jong kalf goed te eten.
Door Lizzy
#501773
Als je voldoende variatie hebt in ook vlees, orgaanvlees en vis, dan lijkt me dit echt geen enkel probleem! Kip, lam, eend is al heel wat. Lust hij misschien konijn?
Door jon
#501871
Lizzy schreef: Als je voldoende variatie hebt in ook vlees, orgaanvlees en vis, dan lijkt me dit echt geen enkel probleem! Kip, lam, eend is al heel wat. Lust hij misschien konijn?
Qua vlees krijgt ie over de laatste 8 weken: parelhoen, eend, rund, lam, kip, kalf, kalkoen en geit als ik het goed heb onthouden.
Vis tot eergisteren alleen filet van zalm en kabeljauw omdat ie de rest niet wilde. Nu heeft ie sardien uit blik ontdekt (in olijfolie) en dat gaat erin als koek.
M.b.t orgaanvlees is ie een pietlut: hart vindt ie heerlijk, van kip en rund. Lever van kip (sinds kort) en schelvislever (ook pas)Nier, soms lukt het me 15 gram door het vlees te mengen. Pens wel van rodi dus gemalen, maar geen kippepens of ik moet het weer verstoppen, wat ik dus ook doe. Ik wil proberen binnenkort een wat kleinere lap vuile pens te kopen. Het hart aandeel is dus eigenlijk wat te hoog.

Ik ben trouwens gestopt met iedere maaltijd compleet te maken, dat is niet te doen op langere termijn. Zeker met zulke kleine maaltijden is het makkelijker om een botmaaltijd af te wisselen met andere maaltijden. Eens in de twee weken check ik de percentages en stel eventueel wat bij.
Konijn lijkt me een goed idee om te proberen.(Kalfsrib ook hoor Kruimel) Is de karkas het zachtste deel?
Laatst gewijzigd door jon op ma 27 feb 2006, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#502042
Joh, er zit echt afwisseling genoeg in hetgeen je geeft! Maak je om dat bot alsjeblieft maar geen zorgen hoor! Dit is echt perfect.

Geef je groot gelijk dat je met complete maaltijden bent gestopt. Hoe bevalt het Lhaki?
Door jon
#502221
Hij eet met meer plezier, maar hij geeft ook duidelijker zijn grenzen aan qua hoeveelheid. Slaat toch regelmatig een maaltijd over en weigert op die dag dan ook z'n tussendoortjes (stukje kaas etc). Niet omdat ie ziek is of last van z'n darmen heeft maar gewoon een voldane speelse hond. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door