Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#501868
Hoi,
We zijn van plan om eerdaags de eerste kippepoten te geven.
Beginnen met de drumsticks en dan vasthouden en kijken of ze lekker kluiven. ?
Is het nodig om de botten kapot te knippen of te meppen?
Kippenekken hebben we niet kunnen krijgen.

Groetjes,

Simon
Door mutsie
#501927
Als het je eerste bot is, dan zou ik beginnen met vleugeltjes en die op het hoekje even kapotslaan met een hamer.
Op barfclub.nl staan wat foto's. Je kan het voor de eerste keer even vasthouden en kijken of ze het kraken.
Zodat het niet in 1 keer hapslik weg is.

Kippepoten zijn voor een eerste bot ook best hard. Een hond weet misschien niet helemaal wat dan de bedoeling is.

Alle drie mijn honden hebben direkt eigenlijk de botten goed gekraakt.

Karin
Door Lizzy
#502043
Fynn schreef: Hoi,
We zijn van plan om eerdaags de eerste kippepoten te geven.
Beginnen met de drumsticks en dan vasthouden en kijken of ze lekker kluiven. ?
Is het nodig om de botten kapot te knippen of te meppen?
Kippenekken hebben we niet kunnen krijgen.

Groetjes,

Simon
Zijn dat de eerste botten die je honden krijgen? Ik zou zelf niet met poten beginnen maar eerder met kipkarkas, een deel van een hele kip (lekker veel vlees) of kippenvleugels, waarbij je het bochtje er even uit kunt knippen.
Door Lizzy
#502375
Fynn schreef: Oke, die poten gaan de vriezer in......
Goed plan! Ze kunnen er binnenkort echt wel weer uit ;) :D!
Door Fynn
#502834
Tja,

Ik heb wel gezegd dat ze de vriezer ingaan.....maar gisteren toch even geprobeerd wat ze er van vonden.
Poot vastgehouden en.....eerst voorzichtig het vel en daarna het vlees ervan scheuren. Lekker kouwen en doorslikken...hee een botje....hmmm dat kraak ik even tussen mijn kiezen...o het is nog wat groot...ik kraak het nog een keertje...scheuren kraken eten scheuren kraken eten...hee het is op....

Ijuba is een beetje een maagpatient en vanmorgen moest ze inderdaad wat gal opgeven en er zat nog een stukje bot van een halve cm bij.
Fynn heeft een ijzeren maag en heeft nergens last van.
Door Laura2004
#503035
Fynn schreef: Tja,

Ik heb wel gezegd dat ze de vriezer ingaan.....maar gisteren toch even geprobeerd wat ze er van vonden.
Poot vastgehouden en.....eerst voorzichtig het vel en daarna het vlees ervan scheuren. Lekker kouwen en doorslikken...hee een botje....hmmm dat kraak ik even tussen mijn kiezen...o het is nog wat groot...ik kraak het nog een keertje...scheuren kraken eten scheuren kraken eten...hee het is op....

Ijuba is een beetje een maagpatient en vanmorgen moest ze inderdaad wat gal opgeven en er zat nog een stukje bot van een halve cm bij.
Fynn heeft een ijzeren maag en heeft nergens last van.
Een beetje eigenwijs? ::)
Maar het is allemaal goed gegaan en ze vonden het gelukkig lekker ;)
Door Fynn
#503054
Laura2004 schreef: Een beetje eigenwijs? ::)
Maar het is allemaal goed gegaan en ze vonden het gelukkig lekker ;)
Ze zeggen altijd dat de baas op de hond gaat lijken, en RR's zijn ontzettend eigenwijs........
Laatst gewijzigd door Fynn op wo 01 mar 2006, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#503055
Fynn schreef: Ze zeggen altijd dat de baas op de hond gaat lijken, en RR's zijn ontzettend eigenwijs........
Oh vandaar ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door