Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#499545
Vandaag op de markt een zalmkop gekregen en een stuk zalm met graten.
Kan ik Jamie (6 mnd) al een zalmkop geven, of is het daar nog te vroeg voor???
Afgelopen woensdag heeft Jamie kippenruggetjes gehad en weer eend (+ bot), dit verteerd hij prima en krijgt er geen last van.
Door 202spots
#499616
amber13 schreef: Vandaag op de markt een zalmkop gekregen en een stuk zalm met graten.
Kan ik Jamie (6 mnd) al een zalmkop geven, of is het daar nog te vroeg voor???
Afgelopen woensdag heeft Jamie kippenruggetjes gehad en weer eend (+ bot), dit verteerd hij prima en krijgt er geen last van.
Ik zou liever eerst met b.v 'n sardientje beginnen, kijk hoe dat gaat, en wanneer ie meer bot heeft gegeten en de zalm 'n paar weken in 't ijs heeft gelegen, dan kan je 't later geven.
Door 202spots
#500094
Lizzy schreef: Linga at al eerder als bij 6 maanden zalmkop hoor, dus qua leeftijd moet het lukken.
Ik nam aan dat Jamie nog niet zo lang botten eet en ook nog helemaal geen vis heeft gegeten, en dan denk ik dat 'n zalmkop voor de eerste keer gewoon te hard is, en dat je beter met sardientje kan beginnen. :-\
Door Lizzy
#500192
202Spots schreef: Ik nam aan dat Jamie nog niet zo lang botten eet en ook nog helemaal geen vis heeft gegeten, en dan denk ik dat 'n zalmkop voor de eerste keer gewoon te hard is, en dat je beter met sardientje kan beginnen. :-\
Ik ben met je eens dat het beginnen met sardien niet verkeerd is! Kun je ook beter kijken hoe je hond reageert op vis. Ik dacht alleen "ik zet er even bij dat het qua leeftijd zou moeten kunnen" :-[
Door amber13
#500199
Sardines kan ik steeds niet aankomen, anders was ik daar wel mee begonnen. Jamie eet idd nog niet erg lang botten en dit wordt z'n eerste keer vis. Ik heb hem al wel even wat laten proeven om te kijken of hij het lust, en hij vindt het heerlijk. Tara helaas niet, die liet het zo uit dr bekkie vallen (en wij maar denken dat ze alles lustte ;))

Kan ik de zalmkop nu nog invriezen, hij heeft al 24 uur in de koelkast gelegen?
En wat zal ik nog meer voor vis kunnen proberen om te beginnen, iets vergelijkbaars met sardines??
Door Lizzy
#500206
amber13 schreef: Sardines kan ik steeds niet aankomen, anders was ik daar wel mee begonnen. Jamie eet idd nog niet erg lang botten en dit wordt z'n eerste keer vis. Ik heb hem al wel even wat laten proeven om te kijken of hij het lust, en hij vindt het heerlijk. Tara helaas niet, die liet het zo uit dr bekkie vallen (en wij maar denken dat ze alles lustte ;))

Kan ik de zalmkop nu nog invriezen, hij heeft al 24 uur in de koelkast gelegen?
En wat zal ik nog meer voor vis kunnen proberen om te beginnen, iets vergelijkbaars met sardines??
Ik zou zelf de kop in tweeen knippen en hem 1 helft geven en de andere helft invriezen. Mocht de andere (ingevroren) helft bij het ontdooien vies ruiken: dan zou ik het zelf weggooien.
Door Antonia
#500223
amber13 schreef: Sardines kan ik steeds niet aankomen, anders was ik daar wel mee begonnen.
Kan ik de zalmkop nu nog invriezen, hij heeft al 24 uur in de koelkast gelegen?
En wat zal ik nog meer voor vis kunnen proberen om te beginnen, iets vergelijkbaars met sardines??
Hoi Amber, ik woon in Noordbroek (Groningen) en ik kan heel makkelijk aan sardientjes komen. Ik koop ze gewoon bij de Makro in Groningen. Meestal haal ik de ingevroren sardientjes. Een zak van een kilo kost dan, ik dacht € 3,50. Een enkele neem ik ook verse sardientjes mee, als ze in de aanbieding zijn. Ik zie dat jij in Drenthe woont. Ik weet niet of dat voor je te doen is, maar ik wil best sardientjes voor je meebrengen maar dan moet je ze wel zelf bij mij komen ophalen.
De zalmkop zou ik nog even in de vriezer bewaren, kan nog wel.
Groetjes,
Tonny
Door Sennaruby
#501066
Nog even iets over die zalmkoppen en invriezen. Op hondenforum.nl kwam dit ook ter sprake en toen zij iemand dat de meeste zalm al ingevroren bij de vishandelaar komt en dat mensen de zalm ook gewoon rauw eten als sushi bijvoorbeeld zonder het eerst 2 weken in te vriezen..... Kan iemand me uitleggen waarom de koppen dan wel 2 weken ingevroren moeten worden en dat mensen de zalm van de rest van het lichaam wel meteen rauw kunnen opeten.......

Groetjes,

Fieke
Door 202spots
#501241
Sennaruby schreef: Nog even iets over die zalmkoppen en invriezen. Op hondenforum.nl kwam dit ook ter sprake en toen zij iemand dat de meeste zalm al ingevroren bij de vishandelaar komt en dat mensen de zalm ook gewoon rauw eten als sushi bijvoorbeeld zonder het eerst 2 weken in te vriezen..... Kan iemand me uitleggen waarom de koppen dan wel 2 weken ingevroren moeten worden en dat mensen de zalm van de rest van het lichaam wel meteen rauw kunnen opeten.......
.
De parasiet wat je probeert te vermijden is meestal in de zalm kop aanwezig.
Kan misschien ook dat de kop er eerst word afgehakt voordat de rest van de zalm word bevroren en dan voor sushi gebruikt word?
Door 202spots
#501242
Lizzy schreef: Ik ben met je eens dat het beginnen met sardien niet verkeerd is! Kun je ook beter kijken hoe je hond reageert op vis. Ik dacht alleen "ik zet er even bij dat het qua leeftijd zou moeten kunnen" :-[
Ben 't met je eens hoor Lizzy, wanneer de hond gewend is om bot te eten en ook vis te eten,dan kan 't met 6 maand de kop wel aan, maar als eerste vis vond ik 't niet zo'n goed idee.
Door Sennaruby
#501343
202Spots schreef: De parasiet wat je probeert te vermijden is meestal in de zalm kop aanwezig.
Kan misschien ook dat de kop er eerst word afgehakt voordat de rest van de zalm word bevroren en dan voor sushi gebruikt word?
Het lijkt me sterk dat een bacterie alleen in de kop blijft zitten, of niet?

De zalmkoppen die ik bij de visboer haal, worden op die dag onthoofd en tot filet verwerkt en de koppen kunnen dan opgehaald worden... Ik zal ze eens vragen hoelang ze dan ingevroren zijn geweest. Maar ik neem sowieso geen risico en vries ze gewoon twee weken in. Ik vroeg me gewoon ineens af hoe dat zat...

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door