Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#499425
Twee weken geleden zijn we naar de Islamitische slager in Rotterdam geweest.
En daar zag ik ze weer staan hoor...bakjes met kalfshersenen.
En ik kon het niet laten...ik moést het gewoon een keer proberen bij de meiden. Dus we hebben twee bakjes meegenomen.
Gisteravond heb ik vol goede moed één bakje uit de vriezer gehaald...en daar stond ik dan vanmorgen om 7 uur..met drie likkebaardende teven om me heen, een bakje kalfshersenen voor me...en de vraag : Hoe verdeel ik dat nou?
'kHeb mijn gedachten maar even ergens anders op gezet toen ik het spulletje ging verdelen en heb het aan de meiden gegeven.
Ze vonden het WAANZINNIG LEKKER !!
Ze zijn nog een paar keer de keuken in gekomen om te kijken of het nou écht op was.
Kortom..het was een groot succes........ja voor de meiden dan hé!! :-X ;D
Door Laura2004
#499433
Hier vinden ze het ook heerlijk ;D Maar ik vind het wel duur. Het was hier eenmalig, gewoon om te proberen.
Door Jo
#499437
'kVond het ook wel een duur goedje.
Maar ik wilde toch eens kijken of ze hersenen lusten, want ik wil ze straks, als het mooi weer is, toch ook een keer met schapekoppen geven..en ik heb er dan geen zin in dat ik dan de hersenen uit het gras kan gaan plukken :-X ;D
Door Elizaw
#500073
mmm dat lijkt mij ook wel een keer leuk :P ik ben nog gekker dan mijn man de laatste tijd, als het maar voor de hondjes is :-X :-X
Bij welke slager, het Islam Centrum?
Waar valt dat onder, die hersenen? vlees?
Door Laura2004
#500076
RuBep schreef: mmm dat lijkt mij ook wel een keer leuk :P ik ben nog gekker dan mijn man de laatste tijd, als het maar voor de hondjes is :-X :-X
Bij welke slager, het Islam Centrum?
Waar valt dat onder, die hersenen? vlees?
Orgaanvlees denk ik.
Door Jo
#500157
RuBep schreef: mmm dat lijkt mij ook wel een keer leuk :P ik ben nog gekker dan mijn man de laatste tijd, als het maar voor de hondjes is :-X :-X
Bij welke slager, het Islam Centrum?
Waar valt dat onder, die hersenen? vlees?
Ja 'tis inderdaad het Islam Centrum. ;)
Geen idee waar hersenen onder vallen.
Hier vallen ze onder "extraatje" ;) ;D
Door Mevroi Kruim
#500160
Hersenen zijn orgaan. Zitten volgens mij wel allerlei leuke stofjes in dus helemaal niet verkeerd om af en toe te voeren.
Door Joshii
#500326
stofjes die in ander orgaan niet ziten?
Ik heb ze bij de slager ook zien liggen, maar heb ze niet meegenomen.
Door Lizzy
#500587
Uit GYDAB: hersenen bevatten drie keer zoveel cholesterol als eieren. Ze bevatten veel vitamine B's, behalve folacin en biotine. Ze bevatten ook vitamine C en een beetje E. Ze bevatten geen vitamine A. Ze bevatten veel vetzuren.
Door Borke
#500628
Als kind moest ik gekookte kalfshersens eten - voor de kenners een delicatesse.
We aten het regelmatig en ik moest altijd eten wat de pot schaft.
Ik ging er zowat van over mijn nek....

Ik zou het dus nooit aan mijn hond geven, alleen al om die jeugdherinnering niet op te laten leven >:(
Door Chris113
#501143
AstridStraver schreef: Als kind moest ik gekookte kalfshersens eten - voor de kenners een delicatesse.
We aten het regelmatig en ik moest altijd eten wat de pot schaft.
Ik ging er zowat van over mijn nek....

Ik zou het dus nooit aan mijn hond geven, alleen al om die jeugdherinnering niet op te laten leven >:(
Ik ben er gek op! Vind het alleen een crime om ze schoon te maken... geblancheerd en dan bakken. Zonde om aan de honden te geven...
Door Joshii
#501284
Lizzy schreef: Uit GYDAB: hersenen bevatten drie keer zoveel cholesterol als eieren. Ze bevatten veel vitamine B's, behalve folacin en biotine. Ze bevatten ook vitamine C en een beetje E. Ze bevatten geen vitamine A. Ze bevatten veel vetzuren.
Is het dan wel zinvol dit te geven, ik bedoel eigenlijk of het toegevoegde waarde heeft?
Door Joshii
#501286
AstridStraver schreef: Als kind moest ik gekookte kalfshersens eten - voor de kenners een delicatesse.
We aten het regelmatig en ik moest altijd eten wat de pot schaft.
Ik ging er zowat van over mijn nek....
Wij aten ze vroeger thuis ook regelmatig en elke keer werd ik er ziek van, letterlijk. Pas later bleek dat ik allergisch reageer op orgaanvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door