Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tamara en Bowie
#499715
Normaal gesproken geef ik mijn hond alleen maar kvv, en zo nu en dan een kippenkarkas, kalfsstaart of een strot.
Ik had hier gelezen dat lamsribben ook goed kunnen, ik wilde eigenlijk naar de islamitische slachterij hier gaan maar ik liep toevallig langs een islamitische slager, en ik dacht, ik loop even naar binnen om te vragen of ze dat ook hebben.

Ja hoor, dat hadden ze en hij zou het even uitsnijden. Toen hij vroeg waar ik het voor ging gebruiken, en ik zei voor de hond, ging hij vol enthousiasme vertellen dat er wekelijks een man komt om vlees te halen, ook voor zijn hond. Ik had meerdere malen aangegeven dat ik lamsribben wilde maar de slager probeerde mij te vertellen wat die man altijd nam voor de hond. Eerlijk gezegd heb ik het denk ik niet helemaal goed begrepen en hij heeft mij datgene verkocht wat die man altijd neemt. Ik heb iets onthouden wat de slager zei, en dat was iets van "flanken". Ik had 2 en een halve kilo en ik moest 13 euro afrekenen :o Maar zo'n muts als ik ben, reken ik af, want wellicht dat we elkaar verkeerd begrepen hadden. Kom ik thuis, geen botje te bekennen, haha. Zijn helemaal geen ribben! Ik heb er een foto van gemaakt en ik weet nou niet wat ik wel heb ;D Ik neem aan dat ik het gewoon kan geven, maar dat ik wel teveel heb betaald, hahaha!

Kan iemand vertellen wat het nou is?

Afbeelding
Door mutsie
#499717
Ha, ha, heb je hier € 13,00 voor betaald???
Hoeveel kilo had je dan?

Bij mij zaten er tenminste nog botten aan....
Maar volgens mij is dit het vlees wat om de borstkas heen zit nadat ze al het goede vlees hebben verwijderd.

Ben je niet een zakje vergeten mee te nemen?

Maar goed...ik voelde me ook belazerd door de islamiet hoor.

Karin
Door Tamara en Bowie
#499719
mutsie schreef: Ha, ha, heb je hier € 13,00 voor betaald???
Hoeveel kilo had je dan?

Bij mij zaten er tenminste nog botten aan....
Maar volgens mij is dit het vlees wat om de borstkas heen zit nadat ze al het goede vlees hebben verwijderd.

Ben je niet een zakje vergeten mee te nemen?

Maar goed...ik voelde me ook belazerd door de islamiet hoor.

Karin
Het waren gelukkig wel meer lappen hoor, haha, in totaal 2,5 kilo en ja, daar heb ik 13 euro voor betaald. Ik moet wel zeggen, kan er achteraf wel om lachen hoor, dit gaat me niet nog een keer gebeuren!

Maar kan ik dit gewoon wel als een tussendoortje geven?
Door mutsie
#499721
Ja, hardstikke goed.

Ik heb ook € 4,00 /Kg betaald voor een kilo minimaal bevleesde lamsribben. :-\

Dus wat jij betaald hebt voor lamsvlees is nog alleszins redelijk.

Karin
Door Mevroi Kruim
#499724
Ik betaal ook minstens 5 euro voor een kilo lam, bij de islamiet 6,50 per kilo voor een half of heel lam, dus ik vind het niet duur. Alleen idd jammer dat de ribben er niet bij zitten.
Door Tamara en Bowie
#499737
Kruimel schreef: Ik betaal ook minstens 5 euro voor een kilo lam, bij de islamiet 6,50 per kilo voor een half of heel lam, dus ik vind het niet duur. Alleen idd jammer dat de ribben er niet bij zitten.
Ohh, dan zeur ik om niets als over het algemeen deze prijzen gelden ;)

Maar dat witte, is dat nou puur vet? Kan dat geen kwaad voor een keertje? Ik zou denk ik 2x in de week zo'n lap willen geven ter vervaning van de KVV.

Ben voor mezelf ook al een lijstje aan het maken wat ik allemaal als een vervanging van een maaltijd kan geven. Ik kan er ontzettend van genieten als ik haar zo tekeer zie gaan ;D Het is echt smikkelen en smullen voor d'r!
Door De slager
#499739
Die lappen vlees die de slager (althans slager ???), heeft meegegeven zijn vangen van een lam. Daarboven horen de ribben te zijn, maar die heeft hij er niet aangelaten. Deze zogenoemde vangen worden o.a gebruikt voor het maken van lamsshoarma, lamsgehakt, reepjesvlees etc etc. Het is wel geschikt voor de hond, maar ja met wat bot eraan was natuurlijk beter geweest.

Tip!. Volgende keer met gebaren aangeven dat je ribben wilt met BOT, wijs uw ribben aan ofzo.

Groeten
De slager
Door Tamara en Bowie
#499745
De slager schreef: Die lappen vlees die de slager (althans slager ???), heeft meegegeven zijn vangen van een lam. Daarboven horen de ribben te zijn, maar die heeft hij er niet aangelaten. Deze zogenoemde vangen worden o.a gebruikt voor het maken van lamsshoarma, lamsgehakt, reepjesvlees etc etc. Het is wel geschikt voor de hond, maar ja met wat bot eraan was natuurlijk beter geweest.

Tip!. Volgende keer met gebaren aangeven dat je ribben wilt met BOT, wijs uw ribben aan ofzo.

Groeten
De slager
Vangen ja! Dat was het! Hartstikke bedankt voor de tip, Bowie vond het hartstikke lekker dus de volgende keer ga ik gewoon terug en probeer ik het nog een keer ;D
Door 202spots
#499760
Volgende keer foto meenemen en laten zien wat je wil hebben! ;)

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door