Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#499381
Hoihoi,

deze morgen de eerste lading konijn gaan halen, dit gaat van levertjes, gebroken billen die niet verkoopbaar zijn tot karkassen. Er zit blijkbaar ook een volledig konijntje bij dat voor hen te mager was om er werk aan te besteden. Mag ik dat afgekeurd konijn ook geven, of zou ik dat beter niet doen: waarom is het mager, mss is het ziek hé... hierbij eveneens wat fotokes van de karkassen, volgens mij hangt er voldoende vlees aan, maar toch nog graag effe jullie mening. Oh ja, en het beste nieuws: volledig gratis :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferro op vr 24 feb 2006, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#499384
Ik vind het er goed uitzien! Ik wou dat ik dat ergens kon krijgen!
Door Lizzy
#499394
Ferro schreef: Hoihoi,

deze morgen de eerste lading konijn gaan halen, dit gaat van levertjes, gebroken billen die niet verkoopbaar zijn tot karkassen. Er zit blijkbaar ook een volledig konijntje bij dat voor hen te mager was om er werk aan te besteden. Mag ik dat afgekeurd konijn ook geven, of zou ik dat beter niet doen: waarom is het mager, mss is het ziek hé... hierbij eveneens wat fotokes van de karkassen, volgens mij hangt er voldoende vlees aan, maar toch nog graag effe jullie mening. Oh ja, en het beste nieuws: volledig gratis :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoheeeee, niet verkeerd!!!!!!!!!!

Tja, ik denk dat je het beste aan hun kunt vragen waarom het konijn is afgekeurd.... Ik weet eigenlijk niet of je daar te moeilijk over moet doen hoor. De gemiddelde wolf eet juist zieke/zwakke dieren....
Door Filou
#499396
Ik heb eigenlijk ook een vraagje over konijn... :-[

Hier vind je wel geen konijn in de toonbanken... maar je kan er wel kopen... Ze zijn wel nog levend... :-\

Nu weten we wel niet of, allé, stel nu dat wij naar daar gaan om een konijntje uit te kiezen, zij dat kunnen/willen slachten, en dan nog eens die vacht eraf halen... Allé... ik kan dat zeker niet... eigenhandig een diertje gaan kopen... en dan nog zo'n klein lief ding... en het dan nog zelf moeten slachten... Ik zou al moeite hebben om effectief een dier te kiezen, maar ja... ik heb afwisseling nodig in filou zn menu...

Wat zouden jullie doen, moesten jullie in mijn positie zitten???
Door Lizzy
#499398
Filou schreef: Ik heb eigenlijk ook een vraagje over konijn... :-[

Hier vind je wel geen konijn in de toonbanken... maar je kan er wel kopen... Ze zijn wel nog levend... :-\

Nu weten we wel niet of, allé, stel nu dat wij naar daar gaan om een konijntje uit te kiezen, zij dat kunnen/willen slachten, en dan nog eens die vacht eraf halen... Allé... ik kan dat zeker niet... eigenhandig een diertje gaan kopen... en dan nog zo'n klein lief ding... en het dan nog zelf moeten slachten... Ik zou al moeite hebben om effectief een dier te kiezen, maar ja... ik heb afwisseling nodig in filou zn menu...

Wat zouden jullie doen, moesten jullie in mijn positie zitten???
Als ik in jouw schoenen stond? Ik stuurde iemand anders er op uit om dit voor me te regelen ;D.

Ik ben er zelf ronduit te laf voor. En ik zou konijn het liefst met huid en haar aan mijn honden voeren, maar dat kan ik niet aanzien. Dus of die persoon moest het ook direct aan mijn honden voeren (het eenmaal geslachte konijntje) of het moet door iemand geslacht + gevild worden.
Door Filou
#499399
met huid zou ik het ook niet kunnen geven... ik zou der bij staan bleiten denk ik... :-\

Maar stel nu dat het ja... een ziekte of zo heeft... want ja... volgens mij worden dergelijke beestjes niet door een DA gecontrolleerd...
Door Jolly
#499413
ik geef wel konijn/haas/kip/kuiken, maar het villen en killen, laat ik toch echt over aan manlief of schoonpa.
Daar hoef ik niet bij te zijn. :-[
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 24 feb 2006, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Filou
#499414
mijn manlief zegt dat hij het ook niet zal kunnen... ::)
Door nikèdog2000
#499447
ìk ben een keer op een boerderij geweest waar je konijnen uit kon zoeken en die werden dan voor je geslacht
ik heb dat gedaan ,het konijn was voor ons zelf
thuis gekomen konijn in de pan
en ik vond het er zo zielig uit zien dat ik er niet van kon eten. ik zal maar niet vertellen wat ik dacht
Door Filou
#499453
In belgie of nederland.. ok.. maar ik zit in turkije... ik weet niet of dat hetzelfde zou zijn...

Ikzelf eet geen konijn, ik lust het niet... dus 't is zuiver voor Filu :D
Door Mevroi Kruim
#499480
Over zieke konijnen zou ik me geen zorgen maken, er maar heel weinig ziektes die van de ene diersoort naar de andere overgaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door