Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#49929
Hoi,


Dit heb ik gisteren dus voor de eerste keer gedaan, het ging héél vlot binnen MAAR, bij lenka kwam het er na een dik uur weer heel vlot terug uit. De eerste maal heb ik het haar terug laten opeten maar ik kon zien dat het haar niet echt bekwam (veel likken), de 2de maal heb ik haar een klein deeltje laten opeten en de rest opgeruimd. De rest van de avond zak ik terug dat ze er last van had. Deze morgen heeft ze dan gal overgegeven (dat is dan weer logisch aangezien ze praktisch niets in haar maag had). Yorick had nergens last van.

Heb ik te snel pens gegeven? Ze heeft een kleine 200gr gekregen ipv Duck.
Door Lizzy
#49972
Nou nee, op zich vind ik dit niet te snel... Normaal gesproken bekomt pens de meeste honden wel goed.. Nou, misschien toch een iets kleiner portie geven met wat groente ofzo? En dan kijken hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#49990
de eerste keer dat ik Bas een lap pens gaf was ook geen succes ;D. Ik had een mooie homp voor hem afgesneden en verwachtte dat hij hier lekker op zou gaan zitten kauwen (dat doet ie met andere dingen nl wel) maar nee hoor...... meneer schrokt dat ding gewoon in een keer naar binnen. Tot zover niets aan de hand maar naar mate de tijd verstreek zie ik Bas beroerd worden en uiteindelijk heeft het weer uitgespuugd..... hij is een paar uur lang echt misselijk geweest (heel zielig). Waar het nu echt aan gelegen heeft weet ik niet, stuk te groot, verkeerd "gevallen", verkeerd merk. In ieder geval heb ik het hem heel lang niet meer gegeven maar sinds enige tijd neem ik pens bij Paul mee en dat gaat gewoon goed en Bas vind het lekker. Dit krijgt Bas door zijn CB heen zo nu en dan.

Waarschijnlijk moet je gewoon met iets minder beginnen en dan door het eten heen.
Door Yorick
#50015
Ik heb gisteren de rest van onze rauwe groenten gepureerd (paprika's, sluimererwten, aubergine en courgette) en zal dit door de pens eens mengen. Heb het wel ingevroren, weekje wachten en nog eens proberen. ;)

Ho ja, ik heb van Carnibest een lijst gekregen met botten die ze verkopen, ik zet deze hier ff neer want ik had graag geweten welke botten het beste zijn voor beginners en om eventueel als recreatiebot te geven. Ik ga carnibest bestellen en tegen begin maart begin ik eraan (vriezer zit nu nog vol Duck ;D )

kalfsbotten(wervels met wat
vlees,boegbotten,mergpijpen,schouderbladen. alles gezaagd)

kalfsspareribs met veel vlees

lam/schaap botten ( boegbotten en
ribben)

Kipkarkassen met vlees

kippenbotjes met wat vlees
koeienbotten, met stuk vlees mergpijp en vel per stuk verpakt
eenden nekken per klein aantal verpakt
eenden vleugels per klein aantal verpakt
kalfsstaarten met veel vlees
kalfsstrotten met veel vlees


Ho ja Lizzy, ik kan GRATIS aan koestrotten geraken, bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door