Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#497983
Ik heb laatst eenden nek/karkas en pootjes besteld. Allemaal 2.95 de kilo.
Nu vind ik dat er verhoudingsgewijs aan de karkassen erg weinig vlees zit ::)de nekken en pootjes zijn naar mijn idee 50/50. Maar die karkassen, zit volgens mij maar 20% vlees aan.
Waarom zou je dan die karkassen kopen? dat is toch best duur voor kale delen?
Ik zie er zo gauw ook geen foto's van, maar zijn de karkassen altijd vrij kaal?
Door Lizzy
#498175
Misschien dat ik de karkassen die jij bedoeld (beetje dun kraakbeen/bot-achtige dingen met een 'stekel' bovenop?) wel ken. En daar zou ik never-nooit 2,95 euro voor betalen. Die kaalgeplukte dingen: die krijg ik gratis en zelfs dan wil ik ze niet eens.... Maar goed, om zeker te zijn van wat je bedoelt: kun je er een foto van maken?
Door Joshii
#498298
Ik denk dat ik mijn eendenkarkassen van dezelfde leverancier heb als RuBep, kosten ook €2,95/kg en er zit inderdaad maar minimaal vlees aan.
Ik bestel ze dan ook niet meer, de nekken waren hier wel een succes
Laatst gewijzigd door Joshii op wo 22 feb 2006, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#498302
FuzzyFriends schreef: Ik denk dat ik mijn eendennekken van dezelfde leverancier heb als RuBep, kosten ook €2,95/kg en er zit inderdaad maar minimaal vlees aan.
Je bedoelt de karkassen?
Door Joshii
#498311
tieneke schreef: Je bedoelt de karkassen?
uh...ja :-[

( gelijk even veranderd ;D)
Laatst gewijzigd door Joshii op wo 22 feb 2006, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
#498784
ze zijn niet echt superkaal, net zoals ik de kipkarkassen (gratis) haal. Het verschilt ook per karkas :)
Maar verhoudingsgewijs denk ik dat ik dan toch voor de poten en nekken ga de volgende keer.
AfbeeldingAfbeelding
Door Joshii
#498963
RuBep schreef: ze zijn niet echt superkaal, net zoals ik de kipkarkassen (gratis) haal. Het verschilt ook per karkas :)
Maar verhoudingsgewijs denk ik dat ik dan toch voor de poten en nekken ga de volgende keer.
AfbeeldingAfbeelding
Zóveel vlees zit er aan mijn karkassen niet hoor :-\
Door Elizaw
#500058
Ik heb deze via via mee laten nemen door iemand uit de buurt van Emmen ;)gisteren had ik er weer ontdooid, die waren echt een heel stuk kaler :'(jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt, zal ik de volgende keer wel even doen.
Maar ik denk toch dat ik ze niet meer neem, het risico dat je op een partij toch ook een hoop kale treft neem ik niet meer.
Door Nelly
#500842
Eenden en eendenonderdelen koop ik altijd bij de Real in Duitsland als ze in de aanbieding zijn; gewoon die voor menselijke konsumptie, die zijn mooi bevleesd en de kg.prijs komt opzelfde neer als de prijs van jouw karkassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door