Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#498592
Onze grazende hondjes willen graag wel eens gras, maar ik vertrouw het gras in het veld niet, aangezien daar veel te veel bestrijdingsmiddelen en mest in terechtkomt. Nu heb ik dus een bakje kattengras. Uiteraard voor de katten, maar de enige die ervan eet is de hond. Nu laat ik hem, maar zijn die lange sprieten geen probleem voor de vertering/ontlasting? Gras bijvoorbeeld in gf-mix meemalen??? of grazen laten???
Door Lizzy
#498618
Lekker laten grazen! Wolven doen dat ook. Honden doen dat ook. Ik vermoed dat ze het gewoon lekker vinden en dat er misschien zelfs wel een stofje in zit die ze nodig hebben.
Door Mevroi Kruim
#498641
Kattengras kun je bij de dsz kopen in een bakkie. Voor binnenkatten die behoefte hebben aan grazen. Katten eten graag van tijd tot tijd wat stevige sprieten, die ze dan fijn weer uitkotsen met haarballen :-X
Kamerplanten doen het ook prima, vooral Kenia-palmen en payrus en dergelijke ;D
Door Laura2004
#498642
Kruimel schreef: Kattengras kun je bij de dsz kopen in een bakkie. Voor binnenkatten die behoefte hebben aan grazen. Katten eten graag van tijd tot tijd wat stevige sprieten, die ze dan fijn weer uitkotsen met haarballen :-X
Kamerplanten doen het ook prima, vooral Kenia-palmen en payrus en dergelijke ;D
Ok, dat is duidelijk, maar het is dus niet een speciale grassoort, dat dacht ik nl. ;)
Door Ster
#498643
Kruimel schreef: Kattengras kun je bij de dsz kopen in een bakkie. Voor binnenkatten die behoefte hebben aan grazen. Katten eten graag van tijd tot tijd wat stevige sprieten, die ze dan fijn weer uitkotsen met haarballen :-X
Kamerplanten doen het ook prima, vooral Kenia-palmen en payrus en dergelijke ;D
Is het eigenlijk zo dat ze het echt nodig hebben dat gras? Ik heb 1 kat die nooit buiten komt en geef hem ook nooit kattengras. We hebben ook geen planten. Vroeger gaven wij ook nooit kattengras, maar toen hadden we een tuin. De haarballen komen er hier ook zonder gras wel uit :-X, dus heeft het verder nog een functie?
Door Mevroi Kruim
#498646
Geen idee eerlijk gezegd :-[ mijn katten kunnen naar buiten en degene die dat niet doet vreet ook niet/nauwelijks van mijn planten, en ik heb er zat. Ik heb dus ook geen kattengras staan.
Door bloemetje
#498685
Nee volgens mij is het ook meer om te kotsen. Die van mij moeten geen gras. Die vinden mijn planten veel lekkerder ;D
Door Lil
#498770
Boefke schreef: Is het eigenlijk zo dat ze het echt nodig hebben dat gras? Ik heb 1 kat die nooit buiten komt en geef hem ook nooit kattengras. We hebben ook geen planten. Vroeger gaven wij ook nooit kattengras, maar toen hadden we een tuin. De haarballen komen er hier ook zonder gras wel uit :-X, dus heeft het verder nog een functie?
Euhh wanhopig proberen om ze aan te leren van je mooie plantjes af te blijven??? Is mij nooit gelukt, maar de hond vind het heerlijk! En zo als gezegd in het veld zitten er te veel chemicalien op het gras.
Door mutsie
#498887
Nou, die van mij eten liever buiten het gras, dan het speciale bakje kattengras....of de apsergeplant natuurlijk.

Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door