Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#497680
hoi,

ik kreeg een of ander weekblad en daar stond een advertentie in van een vleescenter. er stond in: rundsoepvlees (hoge ribben), veel vlees. zou ik dit zonder problemen aan mijn beginnende barfers kunnen geven?
Ik ben op zoek naar meer variatie omdat ik meer wil gaan barfen. Tot nog toe hebben ze kippenkarkas, sardien en kipkarbonade gegeten en eentje heeft kalkoendij met bot gehad. Dat van die kalkoendij was geloof ik niet zo'n goed plan omdat die botten nogal hard schijnen te zijn. Ze had er ook behoorlijk veel werk mee en het ook niet helemaal op gegeten maar verder geen probleem.
Door 202spots
#497690
henny schreef: dat artikel had ik al wel gelezen maar ik had dus nog niet echt het verschil gemaakt tussen kalf en rund :(
Misschien kan ik wel het vlees van de ribben snijden en dat gebruiken als spiervlees?
Ja hoor, je kan het vlees zelf van de ribben afsnijden of je kan de hond het vlees er zelf af laten trekken en dan gelijk de kale bot weghalen.

En die kalkoen dij poot zou ik liever niet geven :-\
alle kalkoenbotten zijn TE hard en TE scherp en nog scherper...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door