Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#497423
Stel: je hebt wekelijkse behoefte aan 6200gr vleesbotten, mag ik die als volgt verdelen:
2200gr kalfsbot
2000gr kippenekken
1000gr konijnenkarkas / kop
1000gr eendenek/eendekarkas / event ook van ganzen indien dit kan

of zit hier teveel gevolgelte in?
Door Lizzy
#497429
Ferro schreef: Stel: je hebt wekelijkse behoefte aan 6200gr vleesbotten, mag ik die als volgt verdelen:
2200gr kalfsbot
2000gr kippenekken
1000gr konijnenkarkas / kop
1000gr eendenek/eendekarkas / event ook van ganzen indien dit kan

of zit hier teveel gevolgelte in?
Op zich zie ik geen problemen omdat je van geen enkel soort bot meer als 50% geeft. Maar zelf ben ik niet zo dol op kalfsbot. Ja, voor 1 keer per week ofzo. Verder zit daar niet zo heel veel voedingsstof in (in vlees + bot). Verder zijn het vrij kale botten die je geeft. Ik zag zelf graag ook wat botten die wat meer vlees bevatten, hoewel je dat natuurlijk wel weer 'recht' zou kunnen trekken door spiervlees toe te voegen.... Maar als je in de gelegenheid bent om ook bijv. lams of geit of hert botten te geven (en dan wat minder kalf): zou ik dat doen!
Door Ferro
#497461
Lam/geit/schaap ben ik momenteel druk naar op zoek, maar heeeel moeilijk te vinden. Voor hert edm is het seizoen afgelopen, de meeste slachten ts oktober en januari.
kan ik dan beter bvb
800 kalfsbot
1500gr konijn
1500gr eend
2400 kip
geven
of ook niet ideaal
Door Lizzy
#497472
Ferro schreef: Lam/geit/schaap ben ik momenteel druk naar op zoek, maar heeeel moeilijk te vinden. Voor hert edm is het seizoen afgelopen, de meeste slachten ts oktober en januari.
kan ik dan beter bvb
800 kalfsbot
1500gr konijn
1500gr eend
2400 kip
geven
of ook niet ideaal
Heb je geen Islamitische slagers in de buurt?

Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, eerlijk gezegd. Ach, zolang je niet al teveel vleesbot geeft (hoeveel geef je?), zou ik me er ook niet druk om maken ook. Als je maar weer genoeg afwisselt met vlees en orgaanvlees!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door