Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#497384
Heyhey, kan iemand me zeggen of ik een correcte prijs gekregen heb voor het volgende:
runderhart = 2.50 € /st
runderpens= 2.50 €/st
rundernieren= 0.50€ /st
kopvlees rund = 2€ / kg
kopvlees kalf = 2€/kg
kalfsbotten = 0.62€ / kg
snijlingen rund = 1.50€ / kg
kippenekken = 0.25€ / kg
kippelever = 1.10€ / kg
paardenkopvlees= 1.5€/kg
konijn: karkas / ingewanden / kop = gratis
eendekarkas = 0.50€ / st (incl nek)
ganzenkarkas= 0.80# / st
De eend en gans zijn afkomstig ve foie-gras boer, is dit minderwaardig of ok?
Welke kalfsbotten zijn geschikt??
Mogen ganzenekken gegeven worden??
Staan er dingen tussen die we beter niet geven of minder geven??
Hihi, het is wel superleuk, we beginnen stillekesaan helder te zien in onze zoektocht :D

Oh ja, runderbotten en botten van paarden zijn best te mijden?
Laatst gewijzigd door Ferro op di 21 feb 2006, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#497412
HELE nette prijzen! En ook een hele mooie selectie aan spullen! Bofkont!

Runder- en paardenbotten idd niet, zijn veel te hard. Zelfde geldt voor kalfspoten; zachte botten zoals ribben en wervels en evt. schouderbladen zijn wel geschikt.

Met gans heb ik zelf geen ervaring maar wel met kalkoen en dat zijn aardig harde botten. Als het daarmee vergelijkbaar is zou ik er wel mee uitkijken.
Door Lizzy
#497420
Ziet er goed uit! Mazzelaar! De eend en gans zijn volgens mij niet minderwaardig. Ze zijn toch gewoon goedgekeurd voor menselijke consumptie? Gans heb ik persoonlijk ook geen ervaring mee. Maar er zijn wel mensen die gans geven, dus het zal best goed zijn. Gewoon zelf even goed bestuderen!
Door mutsie
#497467
so hee , dat is goed.

Alleen jammer dat de gans voor de foie gras is gefokt.
maarja, ik geef misschien ook wel kippennekken van kippen die bij elkaar in een hok opgepropt zitten.

Karin
Gebruikersavatar
Door Madera
#497531
lekker adresje!!

jammer dat ik niet bij je in de buurt woon! Kippenekken zijn trouwens errug goedkoop... ik betaal hier 75ct per kilo... (en das al niet veel!)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door