Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#496132
Onze honden aten eigenlijk altijd tegelijk, van 1 standaard, ieder aan een kant.
Met iets van bot, gaf ik die kleine dit meestal in zijn bench en die grote op zijn kleed, zodat ze er lekker bij kunnen liggen en rustig kunnen genieten ;D
Nu heb ik van de week voor ieder een pondje kippennekken gewoon in de bakken gegooid, maar dat ging niet helemaal lekker :'(
Het rare is, als ik ze daarna iets anders geef, maakt niet uit, als het maar niet iets is waar ze op moeten kluiven, dan gaat het gewoon goed.
herkent iemand dit?
Laatst gewijzigd door Elizaw op ma 20 feb 2006, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EstherVanPuck
#496144
Puck had eerder baknijd met andere honden. Maar nu met Storm niet. Ze eten nog geen meter van elkaar vandaan. Grote barfdingen krijgen ze buiten, dan zet ik ze voor de zekerheid wel wat verder uit elkaar. Storm gromde als klein pupje al naar Puck als ze te dicht bij zijn zalmkop kwam ;D ;D ;D

Maar het gaat hier in principe goed, nog nooit problemen gehad.
Door conleeuw
#496151
ik voer bijna alles uit de hand, als ze dan een grotere stuk hebben waar ze aan kunnen kluiven gaat ieder ermee op stap naar haar plekje, en ik moet zeggen dat om gewoon eten er nog nooit ruzie is geweest, terwijl ze op bijtafstand van elkaar staan te eten (wellicht kluiven ze verder uit elkaar)
Door Mevroi Kruim
#496161
Kátur en Tara moet ik ook een heel eind uit elkaar zetten, en ik overweeg om Kátur achter een hek te zetten. Die wordt me een partij fel van z'n eten! Terwil hij helemaal geen grote eter is, hij laat nog wel eens wat liggen en mekkert over dingen waarop hij echt moet kauwen. Maar het idee alleen al dat Tara ernaar kijkt ... gromgrauwsnauw :-X
Door Laura2004
#496179
Ik laat mijn honden apart eten, want Kai is nogal agressief de laatste tijd, tijdens en na het eten. Ik vind het niet raar dus dat het mis is gegaan. Ze zijn gewoon bang dat de ander het lekkers afpakt en die van mij is na het eten ook nog erg opgewonden, dus na het eten laat ik hem even in zijn bench afkoelen. ;)
Door Antonia
#496872
De jongens zijn hier heeeeel erg op hun eten gesteld en owee als er ook maar entje de neiging heeft om iets van de ander te pakken. Er wordt veel gedeeld en veel samengedaan maar dat gaat voor eten niet op. Er wordt buiten in de loods gegeten en meters uit elkaar.
Door bas rouge
#496880
Als ze eten in hun bakken krijgen dan zit er bij allemaal een afscheiding tussen. Tussen Barousse en Bolke zit de koelkast en het gasfornuis, ze eten beide aan weerszijden daarvan. Rein eet in de gang, tussen hem en Bolke zit een hoekje. Ze eten wel dicht bij elkaar maar er zit wel, in elk gevoelsmatig, een barriere tussen.
Als ze kluifeten hebben dan eet Bolke in de woonkamer, Rein in de achterkamer en Barousse in de hal.
Als ze buiten eten dan zit tussen allemaal ca. 3 m. afstand.

Ik zou de kat niet op het spek binden rubep, eten kan een vervelende aanleiding worden voor ruzie in de groep en het is makkelijk te voorkomen.
Door geer
#496939
Hier eten ze altijd in de bench. KVV geef ik nog weleens naast elkaar, dat hebben ze zo op en dan stuur ik ze naar hun plek. Maar als ze allebei rustig de tijd moeten krijgen om leker te knagen, dan eten ze in de bench.
Door Erna
#496967
Bij ons staan ze met zijn 10en op 21 vierkante meter zonder afscheidingen en dat gaat in de regel hartstikke goed. We staan er wel bij zodat iedereen rustig kan eten. De schrokops worden door ons weggejaagd bij de anderen.

Als ze buiten eten hebben ze meer ruimte maar dan staan ze eigenlijk ook altijd dicht bij elkaar.
Door Lizzy
#497028
Ze liggen hier alle drie op hun eigen matje. Pinkel ligt bij de keuken, Brutus ligt in het midden van de kamer en Linga ligt in de hal. Ik wil beslist niet dat de honden zich opgejaagd voelen met eten en daarom krijgen ze allemaal apart.

Vroeger aten ze hier ook naast elkaar uit standaards. Maar met kluifwerk is dat sowieso geen doen want dat willen ze niet vanuit hun bak eten. Ze pakken dat op en sleuren het uit hun bak en gaan er bij liggen. Dus buiten dat ze ook niet naast elkaar willen eten met kluifachtige dingen vanwege voernijd (dat is met kluifwerk veel erger als met hap-slik-weg-voer), wil ik dat mijn honden gewoon relaxed iedere houding aan kunnen nemen die ze willen.

Zo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#497165
Hier eten ze wel dichtbij elkaar, maar geen van 2 probeert het bij het eten van een ander te komen.
Joep eet veel sneller dan Joris, maar probeert daarna echt niet om Joris eten af te pakken.
Ik blijf altijd in de buurt, maar hoef nooit in te grijpen.
Door Nelly
#497226
Hier eten ze niet echt naast elkaar, hoewel ze elkaar wel kunnen zien en bij elkaar kunnen komen. Andor eet in de keuken en Angel in de bijkeuken. Met een bot of i.d. zoeken ze meestal ieder hun eigen matrasje op om daar op hun gemakje lekker te kluiven.
Door tieneke
#497450
Hier eten ze binnen of buiten bij elkaar terwijl ik erbij sta,als er een klaar is gaat deze meteen naar binnen,geen enkel probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door