Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#496844
Ik, als barfleek heb net effe gekeken naar de foto's op barfclub..... Getsie, wat ziet dat er heftig uit zeg! :o Da's wel effe wennen.... Went dat ook? Stinkt het ook erg, of valt dat wel mee? Geven jullie het eten altijd buiten in de tuin, of ook binnen?

Rachel.
Door tieneke
#496847
Het went,echt ;)
Voor je het weet sta je hompen vlees te portioneren en lappen pens te snijden ;D ;D
En stinken....ik ruik het niet meer 8)
Door Borke
#496852
Je hebt echt originele vragen hoor Rachel :D

Tja wij zijn geen vegetariers eten zelf ook graag vlees. Stinkt het, nou ik vind van niet.
Wel pens, dat stinkt echt, maar daar zijn de meeste honden zo dol op, dat het supersnel opgegeten is.
Pens en vis ontdooi ik altijd in een afgesloten koelkastdoos in de koelkast, dat scheelt met de stank.
Vis stinkt ook en dat geef ik liever niet in huis, omdat Borke dat nogal traag wegknaagt.

Borke eet alleen buiten als ik zin heb om er bij te gaan zitten, ik let altijd op als hij eet, laat hem nooit alleen zijn botjes wegknagen.
Meestal eet hij dus in zijn bench.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#496856
Ik vind pens dus niet stinken. Er zijn voor mij maar 2 dingen die stinken..... haas en hert. Daar moet ik echt bij door mijn mond ademen.
En idd alles went. Eddie stondk hier laatst achter het huis met een grote bijl hertenbotten aan stukken te slaan. En als ik naar het slachthuis ben geweest komt de buurt altijd ff kijken wat ik nu allemaal weer heb gekocht. ;D
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 20 feb 2006, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#496865
O ja en hun eten krijgen ze meestal buiten,vooral een leuk gezicht zijn de grote hompen runderstrot ;D ;D
Naderhand zie je 2 grote bloedvlekken in de sneeuw :o
Is maar goed dat niemand dat hier kan zien ::) ::)
Door Malamoods
#496874
Ja, ik zie de gezichten van mijn buren al helemaal voor me! :D :D :D

Ja, ik dacht ik spreek de vooroordelen gewoon maar effe uit.... Dan weet ik waar ik aan toe ben..... ;D

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#496897
Ik ben wel vegetarier, maar ik heb er geen moeite mee. Vroeger, lang geleden, voor de brok, voerde ik mijn hond ook met vers dus ik was al wat gewend.
Ik vind het niet echt prettig ruiken maar ik heb er geen probleem mee.
Mijn honden eten in de tuin trouwens, en mijn buren (aan 1 kant maar) hebben er geen last van. Geen zicht op ook trouwens, er staat een schutting tussen ;D
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 20 feb 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#496916
hier went het ook hoor! Vond ik eerst de carnibest 's ochtends al te veel stinken, laatst stond ik een fazant van zijn veertjes en kopje te ontdoen....
Ach, eigenlijk is het heel makkelijk: je hoeft alleen te zorgen dat het bij je hond komt, die doet dan de rest ;D
Door Lizzy
#497021
Vroegah, toen ik net begon met barfen, stond ik met grote huishoudschoenen aan (van de mega-sorbo's met antislip ;D) de kippenvleugeltjes in zakjes te doen. Ik ben vegetatier dus ik vond alles even vies en vooral eng. Leo en ik hebben nog een keer samen bijna staan braken in de keuken van een heel runderhart (die nog warm was, moet ik er wel bij zeggen). Inmiddels verpakken we zonder blikken of blozen 15 kilo echt vuile pens. Ik vind het helemaal niet stinken. Het enige dat ik nog wel wat lastig vind zijn hele dieren (met koppetje en oogjes - vooral konijn). En zijn de meeste foto's op Barfplaats door ons gemaakt (do I need to say more? ;D). Rauw vlees stinkt niet. Gebakken vlees, DAT stinkt!
Door Malamoods
#497033
Whahaha, ik heb voor familie eens van die vieze prut uit een blikje moeten geven.... Bah, dat was echt vreselijk! Het "vieze" van vers zit volgens mij gewoon in mijn kop... Vlees geconsumeerd voor mensen is gewoon zo bewerkt dat het min of meer onherkenbaar is geworden... Waarschijnlijk is het dus gewoon psychisch! Het idee dat een paar ogen je aanstaren, of dat iets bloederig is.....
Het liefste wil ik binnen voeren. De groentemix en vis kan denk ik wel in een voerbak, maar het kluifwerk en scheurwerk natuurlijk niet.... Geeft dat veel vlekken op de grond en is dat makkelijk schoon te maken? Kan ik hem dan op laminaat laten eten, of op een kleed die in de wasmachine kan? Hoe doen jullie dat?

Rachel.
Door Lizzy
#497045
Bij mij eten ze binnen. Op een rubber matje (dat eigenlijk ondertafellaken is). Na het eten gaat dat in de was en in de droger. Vroeger deed ik ze nog wel eens naar buiten, maar dat komt eigenlijk nooit meer voor.

Matje kun je hier zien: http://www.barfclub.nl/MaaltijdenZ.htm
Door Laura2004
#497049
Ik vind het heel erg stinken. En ik word er misselijk van. Als ik een middagje vlees in porties heb verdeeld. Dan heb ik heel de dag geen honger meer. In het kader van het lijnen niet zo erg natuurlijk ::)
Lizzy had tegen mij gezegd dat het waarschijnlijk een fase was, dat ik het zo goor vind en vind stinken, maar het is nog steeds niet over :-\ Ik vind rauw vlees gewoon naar lijk ruiken. Ik ben zelf vegetariër.
Maar ja, mijn honden barfen al bijna 3 jaar en ik ga er niet mee stoppen. Ik heb gewoon pech!
Kai van mij eet buiten en Ziggy eet in de hal, maar ik ben van plan om Ziggy ook naar buiten te verhuizen ;)
Ik leg in het halletje een plastic tafelkleed neer en daar eet ze op. En als ze klaar is dan dweil ik het.
En ik sta dus nog steeds met handschoenen aan het vlees te verpakken (want ik heb het idee dat die lijkenlucht niet uit mijn handen gaat) en ik adem alleen door mijn mond tijdens het inpakken, zodat ik niks hoef te ruiken. Dus ik weet niet of jij er aan gaat wennen 8) Ik voorlopig na 3 jaar niet, maar ik doe het wel gewoon! ;)
Door Lil
#497057
Happyhusky schreef: Ja, ik zie de gezichten van mijn buren al helemaal voor me! :D :D :D

Ja, ik dacht ik spreek de vooroordelen gewoon maar effe uit.... Dan weet ik waar ik aan toe ben..... ;D

Rachel.

Haha, de buren zijn hier al meegewend en staan vol verbazing te kijken hoe Boris met hertenribben staat te scheuren ;D Ik moet zeggen dat is ook wel het meest spectaculaire om te zien, maar het went dus, ook voor de buren (als ze nog een keer een nieuwe hond willen, dan krijgt hij ook barf ;) ) Eventjes over pens, ik vind het niet stinken, hoewel ik moet zeggen dat mijn pens meestal nog op lichaamstemperatuur is, echt vers dus. Soms als ik hem niet op tijd kan halen is hij twee uurtjes oud. Ik heb eens een keer een pens gehad die uit de koeling van het slachthuis kwam. Die stonk dus wel al, maar goed die was wel al voorverpakt, dus kon zo de vriezer in.

Het enige wat eng blijft zijn bijv. konijnen- of vissenkoppen waar de ogen je zo glazig aankijken. Gewoon zakje openen, leegkiepen en hap het is al weg, dus geen gegriezel meer :D
Door Filou
#497118
de enige keer dat het bij mij echt stonk, was vorige week... ik had de sardientjes vergeten te portioneren, en die lagen dus 4 dagen in mn ijskast... tot ik het plots begon te ruiken... Zelfs mijn héle vuile pens (zullen meesten zich nog wel herrinneren ;D ) stonk niet...

Filou eet in de keuken, op krantenpapier... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door