Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#496698
Mijn persische langhaar kat van 5 jaar moet binnenkort weer ingegent worden. Ik ben na veel lezen hierover eigenlijk niet van plan om dit te doen. Ik lees veel over het teveel vaccineeren bij honden of 'dit wel en dit niet' , maar ik vroeg mij af hoe zit dat nou bij katten. Welke entingen zijn belangrijk en welke niet. Mijn kat komt eigenlijk alleen maar in de achtertuin, waar wel andere katten rondlopen, maar geen zwervers ofzo.
Omdat ik mijn kat uit het asiel heb, is ie daar geent en hij heeft afgelopen zomer nog een aantal entingen gehad.

Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik bij alles wat er over honden geschreven wordt er ook van uitgaan dat dit bij katten zo is?

En laten jullie je katten enten?
Door Mevroi Kruim
#496901
Ja, wat er over enten bij honde geschreven wordt geldt ook voor katten (en mensen).
Ik laat mijn katten al jaren niet meer enten, maar ze zijn dan ook al redelijk bejaard (15, 13 en 10).
Ze zijn ooit geent tegen kattenziekte, en dat was het geloof ik wel. Ik kan het nog wel opzoeken in de entboekjes.
Niesziekte heb ik nooit gedaan, zag er het nut niet van in.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door