Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#496495
Het valt me nu al een poosje op dat de ontlasting van Joep en Joris zo ontzettend verschillend is. Ze krijgen precies dezelfde hoeveelheden, maar Joeps ontlasting is altijd veel lichter dan die van Joris. Komt dat omdat Joris beter kalk opneemt? Of zit ik er nu helemaal naast.
Door Joshii
#496527
Wat grappig, dat is bij mijn honden ook. Ik heb ook geen idee waar het aan kan liggen, ben dus benieuwd naar antwoorden
Door Lizzy
#496560
Geen idee! Interessant! Ik ken het niet. Mijn honden poepen nou niet direct 100% exact, maar als ze een flink bot hebben gegeten, dan is het bij alle drie lichter. Maar goed, desondanks denk ik wel dat het spijsverteringssysteem van de ene hond de andere niet is... Hoe precies? Weet ik niet. Ik zal eens kijken of ik wat meer kan vinden hierover.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#496583
Ik zie gewoon heel veel verschil in ontlasting, altijd hoor! Ben heel benieuwd of je er iets over kunt vinden.
Door pallas
#496809
We barfen nog niet zo lang, maar ik merk nu al dat de ene hond duidelijk minder bot nodig heeft .(of meer groente) anders heeft ze van die droge kruimel keutels :-\
Door Lil
#498775
pallas schreef: We barfen nog niet zo lang, maar ik merk nu al dat de ene hond duidelijk minder bot nodig heeft .(of meer groente) anders heeft ze van die droge kruimel keutels :-\
Heb maar een hond, maar ik merk ook dat ik in verhouding weinig bot moet geven, want anders echt problemen met de stoelgang en witte kruimelkeutels. Hij heeft echter meer dan voldoende calcium en fosfor, dus ik kijk gewoon naar wat voor hem goed is en niet wat voor andere honden goed is. Het valt me wel op dat als hij bijvoorbeeld twee dagen geen bot heeft gehad ik hem dan opeens heel veel bot tegelijk kan geven zonder dat deze kruimelkeutels verschijnen. dan wordt het bot opeens helemaal verteerd.
Door Ejka
#499667
Bij mijn twee honden is het ook verschillend. Nou zijn ze ook van een ander ras, misschien maakt dat ook uit dat.
De een krijgt dan ook wat minder bot dan de andere. Echter met lever moet ik bij deze hond ook voorzichtiger zijn. Bij haar komt alles veel nauwer met voeren als met de andere hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door