Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#496444
Qua vlees dat je geeft, is er een bepaalde verhouding tussen ''rood'' vlees (zijnde schaap, rund, kalf,...) en ''wit'' vlees (zijnde gevogelte) dat je moet aanhouden of niet??
Door Lizzy
#496455
Nee, niet echt. Ik denk dat ik mijn honden ongeveer 50% wit vlees geef (zijnde konijn - geen idee, is dat wit of rood, konijn?, kip, parelhoen, eend. kwartel) en 50% rood (rund, lam, geit). Ik zou zeggen: van beide niet overdrijven (dus niet alleen gevogelte of alleen rood) en van beide zoveel mogelijk afwisselen. Dat lijkt mij tenminste het beste.
Door Ferro
#496463
Ik denk dat konijn rood vlees is. Volgens mij: bak een stukje vlees gaar, snij het middendoor en kijk naar de kleur, als het binnenin wit of rood/bruin is
Door Lizzy
#496478
Ferro schreef: Ik denk dat konijn rood vlees is. Volgens mij: bak een stukje vlees gaar, snij het middendoor en kijk naar de kleur, als het binnenin wit of rood/bruin is
OK, goede tip!! Alleen bak ik nooit vlees want ik ben vegetarier ;D.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 feb 2006, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#496481
Ferro schreef: Ik denk dat konijn rood vlees is. Volgens mij: bak een stukje vlees gaar, snij het middendoor en kijk naar de kleur, als het binnenin wit of rood/bruin is
Volgens mij heb je gelijk.
Dan is eend ook rood :-)
Door Lizzy
#496486
AstridStraver schreef: Volgens mij heb je gelijk.
Dan is eend ook rood :-)
Maar eend is toch gevogelte?

En in dat geval (dat eend ook rood is en konijn ook): voer ik dus meer rood dan wit ;D
Door Joshii
#496488
volgens mij ook, hou een rauwe eendennek maar eens naast een kippennek, dan zie je al dat dat vlees veel roder is.
Door tieneke
#496769
AstridStraver schreef: Volgens mij heb je gelijk.
Dan is eend ook rood :-)
Hier word de eend alleen door de barfvarkens gegeten ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door