Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#496300
Eigenlijk ben ik benieuwd naar "het systeem" hoe jullie de barfproducten invriezen... Vries je in per (samengesteld) portie, per diersoort (kip, geit, etc.), of per categorie (orgaanvlees, groentemix, rauwbot, etc.).... Hoe doen jullie dat? Wat is handig?

Rachel.
Door Elise
#496304
Hier gaat het per soort, bijv geit, hert, struis, en dan ook nog eens per portie. Is even een werkje als je vlees gaat halen om het te verwerken, maar het is wel zo makkelijk om elke dag een portie te kunnen pakken van wat je wil voeren.
Door Audrina
#496328
Hier ook per (dier)soort per portie. Ik bewaar altijd die grote doorzichtige plastic zakken waar de carnibest in zit (bij meerdere rollen tegelijk) en gebruik die zakken dan weer om alles soort bij soort in de vrieskist te doen.
Voorheen deelde ik de vrieskist met stukken van een grote kartonnen doos in 4 vakken, 1 voor kip, 1 voor lam, 1 voor rund/kalf en 1 voor de andere dingen. Maar vaak was zo'n vak dan te groot of te klein en het karton ging ook nog eens snel kapot.
Door Borke
#496333
Ik vries het per diersoort, vleessoort en portie in.
Borke eet 2x per dag en de porties zijn dus ca. 250 gram.

Koop ik bijvoorbeeld lamsribben, lamsvlees en lamslever dan vries ik die dus apart van elkaar in.
ik schrijf op de verpakking maand en jaar van invriezen en wat er in de zak zit. Vaak zet ik ook het gewicht erbij, alhoewel ik daar steeds gemakkelijker in wordt.

Wij hebben 2 vriezers, een met 7 grote laden en een kleine lade van 305 liter en een tafelmodel met 4 lades (ca. 100 liter).
Totaal 12 lades, waarvan er 7 in gebruik zijn voor de Carnibest van de katten (ik heb pas 100 kg gekocht).
De rest is voor de hond, een lade orgaanvlees (verschillende diersoorten) een lade geit, een lade kip en eend, een lade rund, schaap en vis en in de kleine lade zit groentemix.

De belangrijkste vraag is echter: wat voor vriezer zal ik kopen en mijn advies is als je er een gaat kopen, koop dan een 300 liter vriezer.
Wij deden het eerst ook met onze eigen 100 l vriezer, maar op het laatst lag daar alleen maar voor de hond in. Toen een tafelmodel vriezer gekocht, maar eigenlijk hadden we toen direct een hele grote moeten kopen.
Door Malamoods
#496347
Ik heb hier nog een oudere tafelmodelvrieskist (zonder laden) staan die ik wil gaan gebruiken voor alleen de hond. Er komen dus geen andere producten (voor ons) in. Lijkt me goed om mee te beginnen en kan altijd vervangen worden voor een groter model... Ik heb nog maar 1 hond (komt wel een tweede bij, maar dat duurt nog even).
De suggesties voor de manier van invriezen die jullie beschrijven lijken me inderdaad heel practisch.

Hoelang kunnen barfproducten ingevroren worden?

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op ma 20 feb 2006, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#496356
[quote="Happyhusky"]
Hoelang kunnen barfproducten ingevroren worden?
[/quote]

Ligt er aan wat voor vriezer je hebt (hoe koud hij kan, hoeveel **** hij is, enz).
Door Mevroi Kruim
#496462
Ik vries ook per vleessoort in, en dan per portie. Dwz spiervlees, pens en vleesbotten per kilo, orgaan per pond. En dan sta ik voor de vriezer te peinzen wat ik nu weer eens eruit zal halen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door