Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door jelle
#49527
Hallo,

weet iemand of er een verschil zit in de werkingsduur van deze vaccins? Ik hoor steeds over Nobivac en diens werkingsduur, maar niets over Vanguard? Is er structureel iets tegen Vanguard misschien?

Mijn honden zijn geent met Vanguard. Afgelopen jaar de cocktail, het jaar ervoor alleen Parvo en Weil (op mijn verzoek). De planning was om dit jaar weer alleen Parvo en Weil te enten maar ik begrijp nu dat bij Nobivac een extra Parvo-enting ook niet nodig zou zijn. Bij Vanguard (Pfizer) zitten deze echter in 1 enting.

Wie weet hier meer over of weet waar ik meer kan vinden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#49596
er is niets tegen vanguard ,alleen de nobivac heeft de duur van de effectiviteit veranderd (niet de ent vloeistof) waarschijnlijk is vanguard ook langer effectief maar zolang de fabrikant het niet op de bijsluiter zet moet hij ieder jaar gegeven worden volgens het protocol.
Mijn idee is dat als je puppen ent en een keer met een jaar een booster dat ze altijd voor het leven beschermd zijn,maar dat zullen ze wel nooit in de bijsluiter zetten :-\

Barfplaats wordt gesponsord door