Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#492282
Welk ent-schema raden jullie aan voor een pup. De fokker raadt aan niet voor de 9 weken te enten. en daarna het schema van de dierenarts aanhouden.
Door Lizzy
#492328
Ik kan alleen maar zeggen hoe mijn pup geent is:

6,5 week Nobivac Puppy DP (Parvo en Hondenziekte)
9 weken een titers Parvo/Hondenziekte bij Tannetje Koning - vorige enting was blijkbaar goed aangeslagen want ze had voor beide een heel hoge titers.
12 weken Nobivac DHPPI (Parvo, Hondenziekte, HCC (leverziekte), Para Influenza). Ik had deze liever niet gevaccineerd, maar ik wilde Linga wel tenminste 1 keer tegen HCC hebben gevaccineerd. En helaas is er in NL geen Nobivac DHP vaccin. Wel in Belgie).
16 weken Nobivac Lepto
19 weken Nobivac Lepto

Ik heb gekozen om niet eerder dan 16 weken de Lepto enting te geven omdat gebleken is dat deze enting buitengewoon schadelijk is voor pups onder de 16 weken. Ik heb over het entschema ook contact gehad met Nobivac en die gaven aan dat ik bij 12 weken ook wederom Nobivac Puppy DP kon enten omdat HCC niet vaak voor komt in NL. Maar ja goed, ik wilde toch 1 keer tegen deze ziekte hebben geent, dus vandaar de cocktail bij 12 weken.
Door aaltje
#492355
Mijn hondje is geent op 12 weken en op 16 weken met de coctail.
Verder heb ik haar niet meer laten enten.
Ze is nu bijna 2.
Ze stamt trouwens wel uit een lijn van honden die niet veel geent zijn.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#493058
Elvira schreef: Welk ent-schema raden jullie aan voor een pup. De fokker raadt aan niet voor de 9 weken te enten. en daarna het schema van de dierenarts aanhouden.
Houdt dat in dat de pup niet met 6 weken geënt is?
Ik adviseer om met 12 weken pas te enten, maar dat is bij dieren die op 6 weken al een enting bij de fokker gehad hebben.
Door Elvira
#493137
Nee, hij is niet met 6 weken ingeent. Volgens de fokker is het beter om het niet voor de 9 weken te doen.
Door amiwoods
#493362
ik ent mijn pups hier voor het eerst met 7 weken.
daarna 10 weken en de laatste op 14 weken.
dan hebben ze toch alles een keer gehad.
als ze naar het buitenland gaan en rabies moeten dan krijgen ze die een paar dagen na de laatste enting.

de volwassen honden ent ik als de einddatum van het vaccin is bereikt. maar alleen zolang ze nog meegaan naar shows en evenementen. de thuisblijvers ent ik heel sporadisch.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#494089
Elvira schreef: Nee, hij is niet met 6 weken ingeent. Volgens de fokker is het beter om het niet voor de 9 weken te doen.
Wauw, dat is in nieuw, niet slecht!
Dan zou ik met 9 weken alleen parvo enten (of eerst een titer doen) en dan 3-4 weken daarna hondenziekte/parvo of de cocktail en daarna nog twee keer lepto met drie weken er tussen (of een keer als je de cocktail gegeven hebt)
Door Elvira
#495069
Bedankt. De fokker ent z'n volwassen honden alleen met 1 jaar in en erna niet meer en voert rauw :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elvira op za 18 feb 2006, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#495075
Elvira schreef: Bedankt. De fokker ent z'n volwassen honden alleen met 1 jaar in en erna niet meer en voert rauw :

Afbeelding
Oww wat een schat is het Elvira :-*. Wat een mooie pup.
Is dit jouw pupje?
Door Truus
#495089
Elvira schreef: ja, we hebben hem vandaag gehaald.
O meid :D Gefeliciteerd !!! :-* Wat een snoepie :D

Zet de foto even op Barfclub joh...met een verslag erbij ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#495219
Elvira schreef: Bedankt. De fokker ent z'n volwassen honden alleen met 1 jaar in en erna niet meer en voert rauw :

Afbeelding
Ahhhh wat een lekker ding :-*
Door Lizzy
#495368
Zo hee, wat een lekker scheetje zeg!! We willen meer lezen en zien hoor :D!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door