Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door leonard
#493447
Hallo,
Ik wil graag weten hoe jullie erover denken om mijn hond van 27 kilo 1 keer per dag te laten eten. Kan ik dan bijvoorbeeld pens en een kippenkarkas in 1 keer geven.
En kan ik dan ook een vastendag doen of mischien wel twee per week????
Laatst gewijzigd door leonard op do 16 feb 2006, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#493493
Hoe lang geef je al rauw aan je hond?
Je moet zeker niet ineens je hond op een vastendag zetten maar dit heel geleidelijk opbouwen.
Waarom wil je je hond 1 of 2 keer laten vasten?
Door leonard
#493498
ik heb gehoord om de hond te laten vasten dat dat op een 1 of andere manier goed is om te doen. Vandaar.

Maar wat vind je eigenlijk van 1 keer per dag voeren. Ik voer nu namelijk nog 2 keer.
Mijn hond is in ieder geval niet zo dat als hij geen eten krijgt dat hij dan gelijk gaat zeuren. Hij heeft er nog nooit op aangedrongen.
Door Lizzy
#493696
Ik zou ook eerst eens beginnen om helemaal over te stappen op rauwe voeding. Als je dat gedaan hebt, dan zou je langzaam over moeten stappen van 14 naar 7 maaltijden. En als je dat gedaan hebt, dan kun je van 7 naar 6 en naar 5 maaltijden over stappen. En doe dat vooral langzaam. Aangezien je zelf nog niet helemaal weet waarom dat nou zo goed is voor de hond, is het misschien leuk om het boek van Mogens Eliasen te lezen. Die beschrijft waarom hij denkt dat het goed is en hij beschrijft ook hoe je het moet aanpakken!
Door Mevroi Kruim
#494212
Reken voor de overgang van 2 naar 1 x per dag en dan van 7 naar 5 x per week gerust een aantal maanden. Beter een beetje te voorzichtig met dat soort overgangen dan narigheid. Zeker als je hond ook nog van brokken naar barf gaat, da's een hele verandering voor z'n spijsvertering en daar heeft hij tijd voor nodig.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 17 feb 2006, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door