Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#494040
Via Elvira ben ik in contact gekomen met een turkse die ook wil barfen met haar toekomstig pupje... Ik barf echter niet zo lang...

Ik vroeg mij eigenlijk af: welke vleesbotten kan je geven aan een beginnende pup?

En hoeveel procent van het lichaamsgewicht??

Alvast bedankt!!
Door Lizzy
#494118
Linga kreeg bij de fokker al kippennekken en gemalen kippenvleugels enzo en daarna ook al grote stukken lamsbotten (geen enkele ribben!). Bij mij kreeg ze kippennekken en daarna kippenvleugels en karkassen (geplet met een vleeshamer) en daarna al snel allerlei andere botten zoals parelhoen, eend, konijn. Ook kreeg ze hier al vrij snel kalfsbotten (wervels en ribben), lams en geitenribben en schouderbladen. In het begin at ze alleen het vlees eraf. En kluifde ze voor de lol wat weg op het bot. Wat ik alleen echt ontzettend afraad om te geven: 1 enkele rib. Of andere botten die ze in 1 keer in kunnen slikken.

Pups voer je 5% tot 10% van het lichaamsgewicht. Dus de hoeveelheid voer groeit met dat de pup groeit. Op een gegeven moment stabiliseert zich dat wel hoor. Bij een maand of 6 a 7 kreeg Linga al geen groeiende hoeveelheid voer meer. Maar dat is voor iedere hond anders dus daarom is het belangrijk te blijven voeren met de ogen.
Door Filou
#494119
OK. Bedankt Lizzy!! Ik stuur haar straks, of tenzij maandag een nieuwe mail met deze info er nog eens bij!! :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door