Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ferro
#493963
Hey, deze middag onze eerste kippenekjes gaan halen. Ik heb hier een fotoke bijgestopt want ik weet nu niet of dit het correcte is om mee te beginnen. ik denk dat er naast de nek ook een deel van het karkas aanhangt, met redelijk wat scherpe beentjes. Het zal dus Ferro zn allereerste vlees en been zijn dat ie krijgt. Geef ik dat nu zo, of haal ik er de nek uit?
Afbeelding
Afbeelding
Door Laura2004
#494001
Volgens mij is dat eerder een kippenrug. Een kippennek ziet er toch echt anders uit ;) Ik zal even een foto opzoeken van een kippennek.
Door Nelly
#494006
Dat is een half karkas! Ik zou die ribjes kapotknippen met een snoeischaar en dan alles met een flinke hamer nog eens helemaal platmeppen. Als je ziet dat je hond goed kauwt kun je het voorzichtig zo geven, evt. nog even vasthouden.
Door Ferro
#494107
Net effe mn basiskennis chirurgie toegepast ;D Het gaat hier dus idd over de nek en een del van de karkas (ik denk dat ze de kop afgesneden hebben en dan tot op de ''schouders'') Zal beginnen met de nekken te geven, desnoods het karkasdeel in de diepvires plaatsen
Door Laura2004
#494113
Ferro schreef: Net effe mn basiskennis chirurgie toegepast ;D Het gaat hier dus idd over de nek en een del van de karkas (ik denk dat ze de kop afgesneden hebben en dan tot op de ''schouders'') Zal beginnen met de nekken te geven, desnoods het karkasdeel in de diepvires plaatsen
Ja, idd en als je ziet dat ze nek goed opeten en goed verteren kan je binnenkort de rest geven ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door