Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yorick
#49311
Hoi,



Ik heb besloten dat ik toch de Carnibest ga bestellenwant in de winkel is het hier in het Belgenland amper te vinden en ik heb een leuke heer die het aan huis leverd!

Voor ik de bestelling plaats had ik graag geweten hoeveel de katten ervan dagelijks mogen krijgen (eenmaal als ze er volledig op overgezet zijn bedoel ik) Oxo, maine coon, weegt 10kg en Beatel, ragdoll, weegt 5kg. Ze verliezen allebei veel haar, ben benieuwd of dat zal verbeteren! Ook ben ik een beetje bang dat Oxo het niet zal willen (ie eet NOOIT blik,wil het niet hebben, idem met iets anders dan brokjes) maar als ik de verhalen hier lees dan wint de volhouder meestal!! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#49316
even uit mijn hoofd is het 20 of 30 gram per kilo lichaamsgewicht.maar dit is niet natuurijk een richtlijn,de één heeft meer nodig de ander minder,en sommige eten volgens de richtlijn.
Door Yorick
#49339
Bedankt Sylvia. Heb ik toch een richtlijntje. Oxo zal zoiezo minder krijgen want die is echt wel iets té dik ook al is het dan een groot ras.

Ik ga een mailtje sturen en de bestelling plaatsen. Hier heb ik al tips genoeg gelezen om het hen te laten wennen en moest er toch iets niet lukken dan horen jullie me wel! ;D Kan nauwelijks wachten tot ikde brokken en blikjes kan wegkieperen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50497
Ja ik zou zoiezo het gewicht aanhouden wat hij zou moeten wegen niet het gewicht wat hij is met overgewicht.Als je ziet dat hij gaat afvallen is het goed en anders minder gaan geven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door