Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door catwoman
#492112
Ik wilde dit even aan jullie kwijt, en tevens iets vragen omdat ik ontzettend bang ben :-[
Ik heb 4 katten: Zoe,Kaya, Bowie en heb Noa sinds gisteren niet meer :'( Heb haar in moeten slapen vanwege het gemene virus fip. Ze was pas 14 weekjes oud. Ze begon met lusteloosheid en wilde niet meer spelen, een week geleden vond ik dat haar buikje vergeleken bij haar broertje Bowie nogal bol en hard was, gisteren had ik haar temperatuur opgenomen en was het 40.1, direct de dierenarts gebeld en mocht gelijk komen, daar maakte hij een echo en zag dat er heel veel vocht in haar buikje zat :-\ Hij deed een punctie en er kwam heel veel geel stroperig vocht uit haar buik, De dierenarts vermelde mij dat het beter was om haar in te laten slapen voor verder lijden en omdat het zo besmettelijk is voor mijn andere katten. Maar nu mijn vraag: Hoeveel kans is het dat mijn andere katten ook besmet zijn want ze hebben samen alle kattenbakken gedeeld, en Bowie heeft nu momenteel 39.5 aan temperatuur, is dat te hoog?? Verder merk ik dat hij ook heel weinig vlees eet terwijl hij stapelgek op zijn carnibest was, hij heeft nog geen dikke buik, maar ben o zo bang dat ik ze allemaal ga verliezen. Wie kan mij een beetje geruststellen??
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#492319
Heel, heel veel sterkte hoor.
Ik heb maandag mijn ontzettende lieverd Dr. Bibber moeten laten gaan, ik weet hoe je je voelt :(

Kan je je andere katten niet laten testen om in ieder geval die onzekerheid weg te nemen ?

Gr. Jolanda
Door catwoman
#492458
Dank jullie wel voor al die lieve berichtjes.

Ik heb met de dierenarts gesproken en die zei dat Bowie verhoging heeft maar geen koorts, (39.5 is geen koorts bij kittens volgens hem) verder is het afwachten............omdat hij verder nog goed eet, en speelt en geen dikke buik vertoont moeten we er nu nog niet van op uit gaan dat hij ook fip heeft. Ik moet er ook echt niet aan denken want dan wordt ik echt gek, gelukkig zijn mijn andere 2 katten al ouder zodat die het niet zo gauw zullen krijgen (hoop ik dan)
Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval heel erg bedankt voor de op beurende berichtjes.
Door Nelly
#492895
JolandaB schreef: Heel, heel veel sterkte hoor.
Ik heb maandag mijn ontzettende lieverd Dr. Bibber moeten laten gaan, ik weet hoe je je voelt :(

Kan je je andere katten niet laten testen om in ieder geval die onzekerheid weg te nemen ?

Gr. Jolanda
Jij ook heel veel sterkte Jolanda!
Door zurca
#493304
Bij een van mijn katten dachten ze ook aan F.I.P.
Ze hebben bij haar een titerbepaling gedaan. Deze test kan geen 100% uitsluitsel geven maar het kan je toch een indicatie geven. Bij mijn kat was de titerbepaling zo laag dat wij ervanuit konden gaan dat ze een minimale kans had op F.I.P.
Misschien kan je aan je DA vragen voor zo'n titerbepaling bij je andere katten?!
Heel veel sterkte hoor, ik weet zo goed hoe het is om je zo'n zorgen te maken over het welzijn van de andere katten :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door