Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daydo
#492147
Hoe oud laat je duivejongen het best worden voor ik ze aan de honden kan geven ???
Mijn dochter geeft een koppel duiven, voor ik ook maar gehoord had over barf, roofden we de eieren.
Nu heb ik ze laten uitbroeden en zijn enkele dagen jong.
Laat ik ze groeien tot ze net niet uitvliegen of beter nog wat ouder?
En dan enkel de pluimen eraf of moet er ook iets van ingewanden uitgehaald worden?
Eten ze dan alles op of blijft er nog iets van over.
Pluimen doe ik zowiezo om ze wat minder herkenbaar te maken ;D
Ze hebben nog nooit duif gekregen hopelijk lusten ze die :-\
Door Laura2004
#492215
De meeste honden lusten geen duif (de mijne dus ook niet).
Je moet de blaas er uit halen (want daar wordt het vlees bitter van) en je moet dat donkere bolletje eruit halen waar steentjes in zitten. Ik weet niet meer precies hoe dat heet :-\ Misschien dat iemand anders het weet.
Door tieneke
#492475
Tot ze net kunnen vliegen zit er wel wat vlees aan.
Eerder dan passen ze net in een holle kies ;D
Ik zou ze zelf niet kunnen geven eerlijk gezegd :'(
Door nikèdog2000
#492528
ik zal dat ook niet kunnen hoor
iets wat je heb op laten groeien en dan de nek breken
en dan aan de honden geven
ik moet er niet aan denken.bah
Door kdecoene
#492700
Bedankt voor de reacties ;)
Ik moet er zelf niet aan kweken,dat doen ze zelf wel.
We kweken hier jaarlijks ook zelf kippen om dan te (laten) slachten.
En tenslotte is al het vlees ooit een levend dier geweest, alleen hebben we het niet gezien.
Iets wat je zelf kweekt is toch nog altijd beter en gezonder, maar in de praktijk niet altijd haalbaar.
We hebben hier ook geitjes en die zou ik nu ook niet direct aan mijn honden voeren.
Door tieneke
#492714
Ja het zal gezonder zijn dan uit de bio industrie ;)
Maar als je weet dat ik al met een zieke kip naar de Da gaat :-\ ;D ;D
Door Nelly
#492754
Beestjes die ik zelf heb grootgebracht? Nee die zou ik ook niet aan de honden kunnen voeren. Ik zou die duifjes handtam maken :)
Door tieneke
#492758
Nelly schreef: Beestjes die ik zelf heb grootgebracht? Nee die zou ik ook niet aan de honden kunnen voeren. Ik zou die duifjes handtam maken :)
Wij zijn te soft ;D ;D
Door Nelly
#492775
Yep, gewoon regelrechte watjes zijn we ::)
Door Mevroi Kruim
#493283
Laura2004 schreef: Of we zijn een beetje hypocriet ::)
Yep. Maar da geef niks, want dat is iedereen wel ergens.
Door tieneke
#493490
Laura2004 schreef: Of we zijn een beetje hypocriet ::)
Ik ben niet zo rijk dat ik mijn honden biologisch vlees kan geven,zou ik anders zeker achter elkaar doen.
Het vlees dat ze nu eten heeft geen al te prettig leven gehad wat moet ik anders, moet ik ze dan brokken gaan voeren?
Noem mij dan maar hypocriet ik zal nooit zelf beesten houden om deze aan mijn honden te voeren.
Ik kan dat niet en wil dat niet.
Dat een ander dit wel doet vind ik overigens geen enkel probleem hoor ;)
Door Laura2004
#493500
tieneke schreef: Ik ben niet zo rijk dat ik mijn honden biologisch vlees kan geven,zou ik anders zeker achter elkaar doen.
Het vlees dat ze nu eten heeft geen al te prettig leven gehad wat moet ik anders, moet ik ze dan brokken gaan voeren?
Noem mij dan maar hypocriet ik zal nooit zelf beesten houden om deze aan mijn honden te voeren.
Ik kan dat niet en wil dat niet.
Dat een ander dit wel doet vind ik overigens geen enkel probleem hoor ;)
Ik had het ook over mezelf hoor ;)
Door tieneke
#493502
Laura2004 schreef: Ik had het ook over mezelf hoor ;)
Maakt niet uit :D
Het zelfgefokte en geslachte beest zal inderdaad een veel beter leven hebben gehad maar je moet het ook nog de nek om durven draaien he :-\ :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door