Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#491512
Ik heb Viento en Alegra (die gewoon Bibi krijgen) nu 2x een lamskop gegeven. Viento knaagt die kop in 1x op, bij Alegra heb ik hem na een half uur weggehaald en de volgende dag het restant gegeven. Ik heb het idee dat het bruine randje bij Alegra's hoektanden wat minder is geworden. Hoe vaak kan ik zo'n kop geven of vinden jullie lamskoppen te hard?
Door Lizzy
#491515
Ik vind lamskoppen te hard. Volgens mij laten de meeste carnivoren de schedel van hun grotere prooien ook liggen. Maar goed, ken genoeg mensen die ze wel geven! Ik zou zelf zeggen dat 1 maal per twee weken wel zat is. En dan even monitoren of de tanden er erg van slijten.
Door nikèdog2000
#491539
lizzy volgens mij ben je in de war met schapen kop
lams kop gaat hier helemaal op
behalven de kaak met tandjes
Door Lizzy
#491558
nikèdog2000 schreef: lizzy volgens mij ben je in de war met schapen kop
lams kop gaat hier helemaal op
behalven de kaak met tandjes
Zie je, dat bedoel ik! Zat mensen die ze niet te hard vinden ;D
Door petrap
#491584
Lizzy schreef: Zie je, dat bedoel ik! Zat mensen die ze niet te hard vinden ;D
;D

Maar waar doen ze dan wel lekker lang mee, wat in jouw ogen wel verantwoord is? Die kalfsruggegraten die ik bij Bibi haal hebben ze in een mum van tijd op ???.
Door Laura2004
#491585
petrap schreef: ;D

Maar waar doen ze dan wel lekker lang mee, wat in jouw ogen wel verantwoord is? Die kalfsruggegraten die ik bij Bibi haal hebben ze in een mum van tijd op ???.
Ik zou ze gewoon lamskoppen geven en idd zoals Lizzy zegt in de gaten houden dat het gebit niet slijt en als dat niet het geval is kan je het toch gewoon een paar keer per week geven. In Spanje gaf ik het ook regelmatig en Kai at het met gemakt op, hij spuugde alleen de tandjes uit en met zijn gebit was er ook niks aan de hand ;)
Door Lizzy
#491605
petrap schreef: ;D

Maar waar doen ze dan wel lekker lang mee, wat in jouw ogen wel verantwoord is? Die kalfsruggegraten die ik bij Bibi haal hebben ze in een mum van tijd op ???.
Zijn het kale lamskoppen? Zitten de hersenen en kopvlees er nog in? Als ze behoorlijk kaal zijn en er veel uitgehaald is, dan zou ik zelf eerst wat vlees in de vorm van wat runderkopvlees geven en dan de kop. Als het met ogen en hersenen en tong en kopvlees is: dan is het een goeie maaltijd. Ik weet niet hoe lang hij er mee doet? En hoe zwaar de kop weegt? Als je het nu hebt gegeten en het is goed gegaan en goed gevallen: dan zie ik geen enkele reden waarom het niet voor herhaling vatbaar zou zijn hoor!
Door petrap
#498797
Lizzy schreef: Zijn het kale lamskoppen? Zitten de hersenen en kopvlees er nog in? Als ze behoorlijk kaal zijn en er veel uitgehaald is, dan zou ik zelf eerst wat vlees in de vorm van wat runderkopvlees geven en dan de kop. Als het met ogen en hersenen en tong en kopvlees is: dan is het een goeie maaltijd. Ik weet niet hoe lang hij er mee doet? En hoe zwaar de kop weegt? Als je het nu hebt gegeten en het is goed gegaan en goed gevallen: dan zie ik geen enkele reden waarom het niet voor herhaling vatbaar zou zijn hoor!
Er zaten geen ogen en tong meer in, dus ik denk ook geen hersenen (zo uitvoerig heb ik die koppen niet bekeken :-[ ). Maar ik heb net weer besteld en gevraagd of alles erop en eraan kon blijven ;).
Door 202spots
#498799
petrap schreef: Er zaten geen ogen en tong meer in, dus ik denk ook geen hersenen (zo uitvoerig heb ik die koppen niet bekeken :-[ ). Maar ik heb net weer besteld en gevraagd of alles erop en eraan kon blijven ;).
Dan heb je dus alleen de bijna kale schedel....bot met heel weinig vlees eigenlijk. :-\
Door petrap
#498807
202Spots schreef: Dan heb je dus alleen de bijna kale schedel....bot met heel weinig vlees eigenlijk. :-\
Ik heb mijn honden niet horen klagen ;). Maar als alles goed gaat, krijg ik dus volgende week wel lamskoppen met tong, ogen, hersenen enz.
Door petrap
#530302
petrap schreef: Ik heb mijn honden niet horen klagen ;). Maar als alles goed gaat, krijg ik dus volgende week wel lamskoppen met tong, ogen, hersenen enz.
Mijn 2e bestelling zag er zo uit, geen ogen en hersenen, maar wel met tong.

Afbeelding
Door macgirlie
#530415
Kan hier een waarschuwing: Griezelige foto! bij???? :-\
Ik heb veel voor mijn honden over maar dit toch niet hoor! Knap als je het wel kan..... maar ik hou het toch maar liever bij wat minder herkenbaar spul.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door