Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#490673
Ik heb een pompoen gekocht om pompoensoep van te maken en om door de groentemix van de honden te doen, maar ik vroeg me af of ik de pitjes er uit moet halen of er gewoon bij kan doen (want ik koop vaak bakjes met pompoenpitten en die doe ik altijd door de mix heen). Ik dacht dat het misschien niet goed is, omdat ze niet zijn gedroogd.
En ik wilde weten of er alfalfa (weet niet of ik het goed schrijf) doorheen kan doen.
Door Laura2004
#490684
AstridStraver schreef: alfalfa is prima en pompoenpitten maal ik altijd.
Dank je!! ;)
Door Joshii
#490818
AstridStraver schreef: alfalfa is prima en pompoenpitten maal ik altijd.
..ik nu ook...eerst deed ik ze er zó door, maar dan sta je dus 's morgens vroeg over een drol gebogen; Getver , hij heeft wéér wormen ;D
Door Lizzy
#490824
De pitten in verse pompoen, daar zit nog een schil om heen. Mij is het nog nooit gelukt om deze fatsoenlijk te malen... En mijn sappers waag ik er niet aan! Ik vind ze erg hard.... Ik snijd de pitten er dus uit en gooi ze weg.
Door Laura2004
#490852
Lizzy schreef: De pitten in verse pompoen, daar zit nog een schil om heen. Mij is het nog nooit gelukt om deze fatsoenlijk te malen... En mijn sappers waag ik er niet aan! Ik vind ze erg hard.... Ik snijd de pitten er dus uit en gooi ze weg.
Ok, gelukkig dat ik de groentemix nog niet gemaakt heb. :D
Door Borke
#490875
ik bedoelde ook te zeggen dat ik gedroogde pompoenpitten maal, met verse heb ik geen ervaring en als ik Lizzy's bericht zie dan hou ik dat nog even zo :o
Door Laura2004
#490886
AstridStraver schreef: ik bedoelde ook te zeggen dat ik gedroogde pompoenpitten maal, met verse heb ik geen ervaring en als ik Lizzy's bericht zie dan hou ik dat nog even zo :o
Ja, ik had het over verse uit een verse pompoen ;)
Door Mevroi Kruim
#490896
Nee, die uit de verse pompoen kun je beter weggooien (of van het voorjaar in de grond stoppen natuurlijk).
De schil kun je wel meemalen, en ook in de soep doen, maar er zijn mensen en honden die er enorm van gaan ruften ;D ;D
Door Debora
#490907
aaah maar als ik ze op de markt haal uit zo'n bakje, dan kan ik ze gewoon malen en geven enzo. Dan zitten er dus nog voldoende stoffen in die ze kunnen gebruiken?
Door Laura2004
#490908
Kruimel schreef: Nee, die uit de verse pompoen kun je beter weggooien (of van het voorjaar in de grond stoppen natuurlijk).
De schil kun je wel meemalen, en ook in de soep doen, maar er zijn mensen en honden die er enorm van gaan ruften ;D ;D
Ik heb niet zulke groene vingers. Je kan dat dus gewoon in de grond stoppen? En moet je er dan nog iets mee doen? En hoe lang duurt het dan voor je echt pompoenen hebt? Lijkt me echt super om dat in mijn tuin te hebben, ik vind pompoensoep echt heerlijk!
Door Laura2004
#490909
Kruimel schreef: Nee, die uit de verse pompoen kun je beter weggooien (of van het voorjaar in de grond stoppen natuurlijk).
De schil kun je wel meemalen, en ook in de soep doen, maar er zijn mensen en honden die er enorm van gaan ruften ;D ;D
Ik maal idd de schil altijd door de soep. En ik heb geen last van winderigheid ;)
Door Mevroi Kruim
#491037
De pitten kun je het best binnen in een pot voorzaaien en laten opgroeien tot stevige plantjes. Pas half mei kunnen ze naar buiten, ze kunnen heel slecht tegen vorst. Een plant neemt een halve tuin in beslag alstie de kans krijgt, dus overdrijven is niet slim ;D
Ze hebben heel veel voedingsstoffen en warmte nodig, vandaar dat ik ze op de gecomposteerde mesthoop zaai, in de volle zon en beschut. Ik top ze en hak de ranken af nadat ze 4 a 5 bloemen hebben gemaakt, anders blijven ze energie in groei steken en worden je pompoentjes niet volwassen.
Door Laura2004
#491054
Kruimel schreef: De pitten kun je het best binnen in een pot voorzaaien en laten opgroeien tot stevige plantjes. Pas half mei kunnen ze naar buiten, ze kunnen heel slecht tegen vorst. Een plant neemt een halve tuin in beslag alstie de kans krijgt, dus overdrijven is niet slim ;D
Ze hebben heel veel voedingsstoffen en warmte nodig, vandaar dat ik ze op de gecomposteerde mesthoop zaai, in de volle zon en beschut. Ik top ze en hak de ranken af nadat ze 4 a 5 bloemen hebben gemaakt, anders blijven ze energie in groei steken en worden je pompoentjes niet volwassen.
Dat klinkt veel te ingewikkeld voor mij :P Ik koop ze wel gewoon op de markt ;)
Door Mevroi Kruim
#491597
Laura2004 schreef: Dat klinkt veel te ingewikkeld voor mij :P Ik koop ze wel gewoon op de markt ;)
Wel zo eenvoudig ;D
Maar zelf kweken is wel leuk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door