Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#488198
Hallo allemaal.
Er zit hier sinds kort een Islamitische slager en daar kan ik restjes krijgen van lam.
Ik krijg poten en schouderbladen en ook heel veel stukjes klein vlees. Nu heb ik een paar vragen, die botten van de poten zijn behoorlijk hard volgens mij, kan ik die gewoon geven?
De schouderbladen zijn heel zacht dat is geen probleem volgens mij. Die stukjes vlees zijn over het algemeen wit, is dat puur vet en kan ik dat zo aan Bumper geven even lettende op zijn achtergrond. ( lees diaree ).
Er zitten ook hele stukken heel dun vlees bij stukken van 20 bij 30 cm. Is dat ook puur vet?.
Ik krijg het gratis meestal geef ik die man een euro maar tot nu toe heb ik Bumper eigenlijk nooit dat vlees durven geven. En om nu elke keer voor een schouderblad 1 tot 2 euro te betalen vind ik wel erg veel ;D ;D.
Dus please give me some tips.
Door Rob V
#488201
Ik heb van de week ook lams afval gehad .
En heb het verdeeld over hun anderen eten .
Er zaten ook wat strotten bij lever en de pens .
Hier zaten ook die lapjes bij maar wel met wat vlees er nog aan .
Maar de harde botten daar laat ik ze alleen het vlees van af eten en dan gaan ze weg .
Voordat hun tanden eraan gaan .
Laatst gewijzigd door Rob V op do 09 feb 2006, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#488398
wimk schreef: Hallo allemaal.
Er zit hier sinds kort een Islamitische slager en daar kan ik restjes krijgen van lam.
Ik krijg poten en schouderbladen en ook heel veel stukjes klein vlees. Nu heb ik een paar vragen, die botten van de poten zijn behoorlijk hard volgens mij, kan ik die gewoon geven?
Nou, ik persoonlijk vind ze niet geschikt. Ik vind het tanden en kiezen slopers..... Ik zou Bump hooguit het vlees er een beetje af laten trekken en dan zou ik het bot afnemen.
De schouderbladen zijn heel zacht dat is geen probleem volgens mij.
Schouderbladen zijn in de regel inderdaad lekker zacht.
Die stukjes vlees zijn over het algemeen wit, is dat puur vet en kan ik dat zo aan Bumper geven even lettende op zijn achtergrond. ( lees diaree ).
Als je het mij vraagt is dit, gezien de achtergrond van Bumper, vrij riskant. Voor het verteren van dit (inderdaad) pure vet heeft de hond wel een zeer goed werkende pancreas nodig..... Ik zou heeeeeel voorzichtig zijn met dit vet! Ik zou het zelf niet geven of hele kleine stukjes door normale maaltijden. Maar heeft hij het nodig, zoveel vet? Is hij te dun?
Er zitten ook hele stukken heel dun vlees bij stukken van 20 bij 30 cm. Is dat ook puur vet?.
Geen idee! Misschien anders even een fotootje maken en plaatsen?
Ik krijg het gratis meestal geef ik die man een euro maar tot nu toe heb ik Bumper eigenlijk nooit dat vlees durven geven. En om nu elke keer voor een schouderblad 1 tot 2 euro te betalen vind ik wel erg veel ;D ;D.
Dus please give me some tips.
Ik zou hem vragen om andere dingen: de lamspens, het lams-organenpakketjes, alle niet dragende botten. En dat vet zou hij zelf mogen houden van mij ;D. Als het schouderblad veel vlees bevat en meer als een kilo weegt: dan vind ik de prijs wel acceptabel trouwens.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#488409
Lizzy schreef: Schouderbladen zijn in de regel inderdaad lekker zacht
Ik geef geen schouderblad meer. Dat kraakbeen wat er aan zit is inderdaad lekker zacht, maar het bot is keihard vooral dat onderste stuk waar het schoudergewricht zit. Ik geef schouderblad nog wel eens als tussendoortje, maar niet meer als bot bij een vleesmaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door