Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#486598
Zou ik mijn hond eventueel ook kunnen laten wennen aan het eten van botten met kippenvleugels? Of moeten het per se kippen/eendenekken zijn waar je mee moet beginnen?
Door roefus
#486803
kippennekjes zijn eigenlijk het meest 'makkelijk'.
ze zijn zacht en je kunt ze makkelijk plat-slaan en/of knippen.
vleugeltjes (wat inknippen in het gewricht) zal ook wel gaan.
maar goed, ik ken jouw hondje niet en weet niet wat-ie gewend is.
#486811
kippennekken en kippenvleugels zijn juist de beginners botten ;D

houd het aan de ene kant vast en laat de hond aan de andere kant kluiven... zo leert hij kluiven en kraken en dan hoef je echt niets plat te slaan....

bij de vleugels kan je de knikjes even inknippen....
#487197
het ligt ook wel aan de hond denk ik. Bij Dara nooit ingeknipt en vastgehouden, maar die eet over het algemeen vrij netjes. Of ze schrokt het op en spuugt het weer uit om het later rustigaan te doen :-X ;D. Saiko heb ik geprobeerd met vasthouden, maar die rukte het los en ging het zelf doen ( "zelluf doen!!!") en dat ging prima... maar misschien bij sommige honden niet en als je niet weet hoe je hond reageert kan je het zekere voor het onzekere nemen ;)
Door Qwertu
#487199
Nou, ze wilde eerst niets van zo'n vleugeltje weten. Terwijl mijn hond een ontzettend goede eter is.

Maar nee, mevrouw wil het voorgesneden hebben..pfff..
Toen ik er een stukje vanaf had gehaald en nog 1 en nog 1, toen werd het steeds lekkerder ;D

Maar ze beet een botje doormidden en dat was dus vlijmscherp!! Het splinterde een beetje (was toch rauw?) en dat heeft ze doorgeslikt :(
Nou heb ik er maar wat extra vlees achteraan gegeven, maar ik hoop dat het er weer goed uitkomt :-\

Vond het een beetje vreemd..
#487200
welnee, maak je geen zorgen!! Kip is vrij zacht voor een hond en het "splintert" zoals jij het noemt een beetje maar dat is helemaal geen probleem! Het is bot maar vrij flexibel, probeer maar een keer hoe makkelijk je het kan breken en buigen.... Laat de hond er maar lekker aan kauwen en kraken. Dat moet zo en dat is goed... Het lijkt eng, maar dat leer je wel ;)
#487240
Met bas ook met vleugels begonnen.Gaat goed. Alleen 1 keertje te gulzig,het moest zo snel mogelijk op. Nog geen vijf minuten later kotst hij de hele vleugel uit, kijkt erna en vreet hem weer op. Gatverdamme. Maarja wel twee keer genoten van hetzelfde stukje vlees ;D
Door Lizzy
#487305
Nee, komt echt goed. Wees maar niet bang. De pH waarde van het maagzuur van de hond is ontzettend laag en daar verteerd het bot wel in hoor (rauw kippenbot is een eitje voor de hond). Je hebt toch extra vlees gegeven? Geef (als het je nog steeds niet lekker zit) desnoods ook een extra stuk pens erachter aan. Pens pakt altijd zo lekker in. Het komt goed! heus!

Als je nou vandaag of morgen weer vleugeltjes geeft, bewerkt de botjes dan desnoods even met een (vlees)hamertje. Dat is prettig voor je zelfvertrouwen.

(dit is nou overigens de reden waarom wij mensen adviseren met nekken te beginnen. De meeste krijgen de acute zenuwen van kippenvleugeltjes).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door