Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BD lover
#487175
Hoi had een vraagje gistern dus naar het slachthuis geweest en nu heb ik dus een giga hoeveelheid aan botten gekregen.
Er zit van alles tussen met ook nog wat vlees eraaan.
Veel zijn botten van de pootjes maar er zitten ook stukken bij??? Met vrij veel vlees, stukje vel, een een gewricht (de houder van de kop)
Kan ik dit nu gewoon geven??
Pootjes(dragend) weet ik dat je daar voorzichtig mee moet zijn maar dat andere stuk ziet er niet te hard uit dat bot.
M'n hond is al gewent om bot te eten dus en is absoluut geen schrokker dus kluift, knauwt voorzichtig zonder grote stukken naar binnnen te gooien.
Nu had ik zoveel dat ik dit dus niet allemaal in kan vriezen. nu ben ik bezig geweest om resten vlees nog ervan te halen en in te vriezen.
Dit zijn de bandenkapsels en restjes vlees. Is dit dan spiervlees of???
Alvast bedankt.
Door Mevroi Kruim
#487223
Als het lamsgewirchten zijn en je hebt een niet te kleine hond kun je die wel geven. Ze knagen er dan het kraakbeen af en sommige honden ook het bot zelf. Ik zou het niet te lang geven, als hij er te hard op bijt en het niet stuk krijgt kunnen zijn tanden erop breken.
Schapenbot geef ik niet, helemaal niet, veel te hard.
Door BD lover
#487267
Hoi Het is een Bordeauxdog van 10 mnd dus ze is nogal aan de maat hi hi
Maar slachthuis zei dat ik lamsbot kreeg, maar ja zijn geen botjes van een super klein lam maar waneer is het echt lam en waneer schaap??

Hoor haar ook gewoon dat bot kraken, met die pootjes kluift, speelt ze meer en haalt het vlees eraf maar die andere stukken kraakt ze.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door