Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door moniek
#480
Ik volg nu al een tijdje dit forum. Er zijn dus full-time barfers, parttime-barfers en mensen die kant en klaar vers-vlees voeren. Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag aan de mensen die barfen, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie barfen en niet kant en klaar voeren. Is het gezonder, is het goedkoper of vinden jullie het gewoon leuk om het voer zelf klaar te maken?

groetjes
Door roger
#481
<< Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag aan de mensen die barfen, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie barfen en niet kant en klaar voeren. Is het gezonder, is het goedkoper of vinden jullie het gewoon leuk om het voer zelf klaar te maken?<<

Moniek,

Ik maak het zelf klaar om een hele boel redenen, niet omdat ik iets tegen de kant en klare paketten heb , integendeel, ze steken met kop en schouders uit boven brok maar "hetgeen je zelf doet, doe je meestal beter" is mijn eerste troef.
(En indien je Belgische zou zijn , dan weet je dat deze uitspraak komt van Roger, de TV klusjesman van de Brico center ;D ;D ;D)

Ik weet exact wat erin gaat? en hoeveel spiervlees en hoeveel orgaanvlees !

Ik heb ook niet het minste moeite om aan "materiaal" te komen, integendeel, ik haal bij sommigen van mijn "leveranciers" al bijna 30 jaar pens, hart en ander spul van runderen.

Het is voor mij nog altijd stukken goedkoper dan een kant en klaar pakket.

En "last but not least" het is niet gemalen. Ik snij de stukken zo groot dat mijn hond nog effe wat  maalwerk, trekwerk of scheurwerk heeft en dat er hele lappen of blokken vlees in zijn maag darmstel komen en  dit is een heel groot voordeel tegenover gemalen.

Ik heb het ooit zo geschreven op een andere Barf lijst:


Brok is junkfood.

Kant en klare diepvriespaketten van een goede fabrikant zijn datgene wat in de menselijke voeding de betere kant en klare maaltijden zijn.  

Maar, ......het gene ik zelf maak is "grootmoeders stoofpotje" en dat trek nog altijd het beste.


Cheers

Roger;
Laatst gewijzigd door roger op wo 24 sep 2003, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#483
<< Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag aan de mensen die barfen, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie barfen en niet kant en klaar voeren. Is het gezonder, is het goedkoper of vinden jullie het gewoon leuk om het voer zelf klaar te maken?<<


Ik heb het ooit zo geschreven op een andere Barf lijst:


Brok is junkfood.

Kant en klare diepvriespaketten van een goede fabrikant zijn datgene wat in de menselijke voeding de betere kant en klare maaltijden zijn.  

Maar, ......het gene ik zelf maak is "grootmoeders stoofpotje" en dat trek nog altijd het beste.


Cheers

Roger;
Nu zijn er grootmoeders die absoluut niet konden koken :D

Vind de vergelijking van vleesvoeding met 'betere kant-en-klaar paketten" een beetje aan de zuinige kant.

O.K............Barf (mits er een topkok in de keuken staat) mag vergleken worden met een 3-sterren restaurant..]

Maar van mij mag je betere vers-vlees-voedingen vergelijken met een goede kok die bijna hetzelfde doet maar in iets grotere vorm ;D ;D ;D
Door jeanne
#487
Waarom ik versvleesvoer en soms een beetje 'aanbarf' is, omdat brokken gewoon vieze gore rommel is! Sorry dat ik het zo zeg, maar als je eens wist wat er allemaal in brokken zit :-X Ik kan je met 100% zekerheid zeggen, dat hier never en te nooit meer een brok in huis komt!
Ennnnnn, het is veel gezonder en lekkerder voor je hond! Kom praktisch nooit meer bij de dierenarts, ze stinkt niet meer, en schijt de helft minder, geen tandplak (moet ik nog doorgaan?) ;)
Door jeanne
#488
Waarom ik versvleesvoer en soms een beetje 'aanbarf' is, omdat brokken gewoon vieze gore rommel is! Sorry dat ik het zo zeg, maar als je eens wist wat er allemaal in brokken zit  :-X Ik kan je met 100% zekerheid zeggen, dat hier never en te nooit meer een brok in huis komt!
Ennnnnn, het is veel gezonder en lekkerder voor je hond! Kom praktisch nooit meer bij de dierenarts, ze stinkt niet meer, en schijt de helft minder, geen tandplak (moet ik nog doorgaan?) ;)
Ooh , de vraag was eigenlijk waarom sommigen barfen!
en niet waarom wij versvlees voeren. Niet goed gelezen :-[ snorry
Door moniek
#489
Ja, ik dacht al, waarom reageert ze nou zo fel :-[. Je hoeft me niet meer te overtuigen dat versvoer goed is hoor. Ik ben sinds een week ook over gestapt op carnibest ;) Ik vroeg me dus inderdaad alleen maar af wat voor sommige mensen het voordeel is van barfen boven kant-en-klaar versvoer.
Door jeanne
#490
Ja, ik dacht al, waarom reageert ze nou zo fel :-[. Je hoeft me niet meer te overtuigen dat versvoer goed is hoor. Ik ben sinds een week ook over gestapt op carnibest ;) Ik vroeg me dus inderdaad alleen maar af wat voor sommige mensen het voordeel is van barfen boven kant-en-klaar versvoer.
Ja, sorry, hihi
Maar het zelfklaarmaken is gewoon heel erg leuk om te doen. En weet je wat nog leuker is? KIJKEN hoe je hond het opeet ;D
Door esther
#491
Ik heb twee moeilijke eters. Een border die gwoon weigerd te eten en een golden met de nodige huidproblemen (door de voeding). Ik ben me dus suf gaan lopen zoeken naar een goede voeding van internet en zo hier terrecht gekomen. Ja dan ga je lezen en ga je het mega interessant vinden. Je leest wat over brokken en wil nog liever gister stoppen als vandaag met die zooi. Ik zit nu op de diepvries vers, en vandaag krijg ik me vriezer en hoop ik binnenkort ook een part-time (b)arfer te worden...
Door richard
#492
Ik barf pas sinds een tijdje, maar kan je zeggen dat ik heel veel lol heb om zo goed mogelijk voedsel, voor zo min mogelijk geld aan ze voor te schotelen. Sinds ik barf, zijn de meiden niet meer uit de keuken te meppen en heeft er een de gewoonte gekregen om, zodra ik de bak in de standaard wil zetten, op twee poten rechtop te gaan staan om in haar bak te kijken. Hoezo gretig?

Volgens mij vinden ze het gewoon leuker, spannender en lekkerder... Ook weet ik nu exact wat ze naar binnen krijgen. Voorheen moest ik er maar op vertrouwen.

richard
Door ester
#493
leuk he! Enne leuke foto, nu zie ik het pas(in je onderschrift) ik zag eerst niet goed wat het was! Toppe foto! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door