Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Valerie*
#486210
ik wil op zondag beginnen met barfen

ik dacht aan te beginnen met een vuile pens of een heel kippetje

het is een bull terrier reu van 6 maandjes oud

wat kan ik daar nog bij doen? hoe zwaar moet de pens of de kip zijn?
is het teveel om 1 hele kip 1x te geven? kan hij dat aan kwa botstructuur?

hij is het wel gewent op op botten uit de dierenwinkel te kauwen.. dit kan hij heel goed maar is natuurlijk wel iets anders..
Door Peet
#486224
Ik weet niet wat je hond nu nog eet? Staat hij op KVV (komplete versvlees maaltijd) of op brokjes?

Als hij op KVV staat, is een kippetje geen verkeerd idee. Als hij echter op brokjes staat, zou ik beginnen met een lekkere penslap...en die botjes heel voorzichtig introduceren. Liever eerst een kippe-nek of een drumstickje (met hamer gemept voor de zekerheid). Een brokjes-hond zou ik zelf nooit in 1 keer een hele kip geven. Zijn maagzuur moet eerst wat zuurder worden om de botjes goed te verteren.

Lees ook dit even: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=789
Laatst gewijzigd door Peet op di 07 feb 2006, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Valerie*
#486249
voor de veiligheid ff beginnen met een lekkere pens lap

nu is het 3 dagen brok 3 dagen kvv

omdat hij heel lang darminfectie had.. is hij nu 3 weken op gekookte kip en rijst en yogurt ed geweest..

maar gewoon ff lekker beginnen met penslap

hoe zwaar moet die lap zijn en wat kan hij de rest van die dag eten?
Door Peet
#486330
Dan geef je iets van 500 - 600 gram per dag, schat ik?

Ik zou hem dan 's morgens bijv 200 gram kvv geven en 's avond een penslap van ca 400 gram. Da's wel een fikse maaltijd maar als hij nog wat aan mag komen ....kan hij lekker smullen.
Door Valerie*
#486383
nee hij is 6 maandjes oud.. een bull terrier reu
dus dan moet hij het dubbele hebben van dat toch?
Door Ejka
#486912
Volgens mij mag je zeker het dubbele geven. Maar hoeveel kvv geef je hem nu dan per dag? Je neemt dat gewicht en je vervangt een deel kvv voor een lap pens van dat gewicht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door