Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#485519
Een tijd terug heb ik een mail gestuurd (2x) aan mensen aan de faculteit dierengeneeskunde, met de vraag of voedsel onderdeel uitmaakt van het studieprogramma, en zo nee waarom niet. Ik heb hier natuurlijk geen antwoord op gehad. Verder heb ik eens gedacht om over voedsel in het onderwijs te beginnen bij het veterinair tuchtcollege, of ministerie van onderwijs, maar ik geloof dat die weg(en) vrijwel onbegaanbaar zijn en tot niets zullen leiden. En nu zat ik daar met mijn vader zo eens over te kletsen, toen hij kwam op Pierre Wind (kok, grazend nederland) die zich jarenlang heeft hard gemaakt voor voedsel in het onderwijs van kinderen, door het geven van lezingen op die scholen. Dat hoorde hij onlang op de radio in een uitgebreid interview. En met succes! Sinds dit jaar worden op ik denk enkele scholen (ik weet er het fijne niet van) lessen gegeven in voedsel: wat is het ::) (zover heen zijn we al), waar komt het vandaan, hoe ruikt het en smaakt het, op zijn Pierre Winds zullen we maar zeggen.
Nu heeft Pierre Wind natuurlijk een status van kok op tv, waardoor hij dit voor elkaar heeft gekregen. En dat maakt zoiets makkelijker. Maar ik zat zo eens te brainstormen of het niet een idee is om namens Barfplaats, of namens de stichting rauw, of namens wie maar wil Pierre Winds te benaderen of hij bereid zou zijn tot een lezing op een faculteit diergeneeskunde. Een dergelijk aanbod zal een faculteit niet snel afslaan denk ik. Een andere of tevens mogelijkheid is Midas Dekkers. (Dit zou dan op vrijwillige basis moeten zijn, maar we hebben het hier over twee mannen met een kritische blik tav de maatschappij en mens, dus geheel onmogelijk is het niet dat het onderwerp en ideaal ze voldoende aanspreekt.) En eigenlijk zou het dan mooi zijn als een dergelijke lezing niet door een van beide heren alleen, maar in samenwerking met een barf-deskundige (DA, of iemand van hier), waardoor Winds of Dekkers de functie van kruiwagentje krijgt, zeg maar ;D
Ok, een leuk plan op papier natuurlijk, maar het voorleggen aan de kok en bioloog is zo gedaan, dacht ik zo? En nee heb je, ja kun je krijgen... Is dit wat?
Door Borke
#485535
Leuk idee om zo iemand te vinden, maar dan moet het wel iemand zijn die het zelf ookaan hond of kat voert denk ik?
Door Floortje
#485786
in zijn tv programma is een keer een item geweest over koken voor je honden. was hij op bezoek bij een vrouw die een heel menu samenstelde voor haar honden.
alleen kookte die vrouw dus echt.
zilvervlies rijst met gegrilde kippenbouten.

dus eerst moet Pierre even overtuigd worden van RAUW voeren.
maar ik vind het idee heel leuk
Laatst gewijzigd door Floortje op ma 06 feb 2006, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#486016
Die aflevering heb ik idd gezien. En ook weet ik dat iemand hier toen een ingezonden brief heeft gestuurd naar de nps nav het koken. Ik weet niet of daar ooit antwoord op is gekomen.
Overigens bedoel ik met een zeer deskundig iemand dus een ervaringsdeskundige. Een opleiding in hondenvoeding is er niet (das nu juist het hele probleem), dus enkele jaren ervaring, boeken gelezen, bibliotheek barfplaats gelezen en het leuk vinden om erover te praten (voor een groep mensen), is in mijn ogen een deskundig persoon.
Maar ik geloof dat we nog niet echt warmdraaien ;D Jammer, want het zou zomaar kunnen lukken wanneer je er de juiste energie op zet!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#486033
Ster schreef: Die aflevering heb ik idd gezien. En ook weet ik dat iemand hier toen een ingezonden brief heeft gestuurd naar de nps nav het koken. Ik weet niet of daar ooit antwoord op is gekomen.
Overigens bedoel ik met een zeer deskundig iemand dus een ervaringsdeskundige. Een opleiding in hondenvoeding is er niet (das nu juist het hele probleem), dus enkele jaren ervaring, boeken gelezen, bibliotheek barfplaats gelezen en het leuk vinden om erover te praten (voor een groep mensen), is in mijn ogen een deskundig persoon.
Maar ik geloof dat we nog niet echt warmdraaien ;D Jammer, want het zou zomaar kunnen lukken wanneer je er de juiste energie op zet!

Lizzy mag dus gaan stadten voor een setje die het leuk doet op tv ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door