Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#484074
Hoi!

De poezen zijn vanwege de verhuizing bij mijn moeder aan het logeren. Ze zijn 15-01 weggegaan dus nu iets meer dan 2 weken bij haar.
Mijn moeder voert haar katten brok, maar zet er voor Stan en Oliver ook Carnibest bij. Wat die draken dus niet eten :-X :-X :-X
Ben een jaar bezig geweest om ze over te krijgen op vers, maar nu ze de keus hebben kiezen ze toch weer voor brok

Nu belde mijn moeder vandaag om te zeggen dat Oliver wel 8 keer achter elkaar gaat plassen. Hij is verder wel gewoon in zijn goede doen, maar gaat erg vaak op de kattenbak.
Ik was meteen in staat om ernaar toe te rijden om ze op te halen, maar vanwege al het geboor enzo hier nog in huis is het niet verstandig.

Nou drinkt Oliver normaal gesproken al niet veel - ik zie hem tenminste zelden drinken, en ik kan het haast niet missen want hij maakt er altijd een heel raar geluid bij.

Kan het wezen dat hij na 2 weken opvoornamelijk brok last van zijn blaas heeft gekregen? Ik weet dus niet hoe vaak en hoe veel hij drinkt, nu bij mijn moeder, maar misschien is hij het niet meer 'gewend' om genoeg te drinken als hij brokken eet?

Misschien ga ik ze morgen wel ophalen :-\ niet dat mijn moeder niet goed voor ze zorgt (integendeel) maar als er wat met mijn beessies aan de hand is word ik nou eenmaal een control-freak :-X en wil ik ALLES in de gaten kunnen houden :-X

Overigens heeft Oliver in de tijd dat hij bij mij nog brok at geen blaasproblemen gehad maar ik ken verder zijn voorgeschiedenis natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door Femke op za 04 feb 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#484188
Het zou ook een blaasontstekking kunnen zijn?! Of een vorm van stress?!
Ik heb geen idee of er zo snel een medische verandering kan optreden....Misschien dat het iets was wat al langer zat te "rommelen" en nu tot uiting komt?! Is Olvier de kat met gebruiksaanwijzing?? ander even bij DA z'n bloed laten nakijken..
Kan me voorstellen hoor dat ondanks alle goede zorg je zo'n dier dan toch het liefste zelf in de gaten kan houden! Hopelijk valt het allemaal mee :-*
Door Femke
#484636
nou de cats zijn weer home, ze vinden het nog wel vreemd hoor....maar da's een kwestie van wennen.

Afwachten maar, hoe het met Oliver gaat ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#484712
is het niet heel simpel zo dat hij van brokjes meer gaat drinken en dus automatisch meer plassen? Als deze dondersteen nu dus voor de brokje kiest en niet voor de CB dan kan dat natuurlijk een reden zijn.
Door Femke
#485745
Ivonne schreef: is het niet heel simpel zo dat hij van brokjes meer gaat drinken en dus automatisch meer plassen? Als deze dondersteen nu dus voor de brokje kiest en niet voor de CB dan kan dat natuurlijk een reden zijn.
ja verrek zo had ik het niet eerder bekeken.

Tis trouwens echt "kats" hoor, hoe ze doen. Gisteren zijn ze teruggekomen en ik had CB voor hun in de bak gedaan. Lopen ze te mauwen en te jammeren om mijn benen bij het aanrecht. Zet het eten voor ze neer, en ze vallen aan alsof ze weken niet gegeten hebben. Terwijl ze de CB bij mijn moeder niet wilden ::) ::) ::)

Ik heb overigens nog niets aan ze gemerkt (behalve dat Stan wéér zijn staart, kont en achterpoten kaal heeft gelikt. Doettie altijd als hij tijdelijk verhuisd is :o)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#486196
;) maar een woord ... KATTEN!

Nou ik hoop voor je dat het nu weer beter gaat en dat er niets serieus aan de hand is behalve een beetje van slag door het verhuizen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door