Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#470911
Nu ik langzaamaan begonnen ben met echt barfen loop ik tegen het volgende probleem aan; 1 van mijn honden weigert in alle toonaarden om vleesbotten te eten. Nu wik ik die dus voor haar gaan fijnmalen, dus de karkassen, vleugels, nekken etc etc. Ze eet namelijk wel met smaak CB dus ik ga ervan uit dat als het gemalen is dat madam het wel eet. Maar nu wil ik dus een elektriche machine kopen voor dit grove werk maar weet niet hoe zoiets heet, ik dacht vleesmolen en waar ik dan op moet letten. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Groetjes,
Cindy
Door Lizzy
#470959
Welk grove werk bedoel je? Want welke molen je ook koopt, volgens mij is er geen enkele te koop die meer maalt als bot van gevogelte...... De duurderen gaan denk ik wel langer mee. Ik heb een semi-professionele en daar zit een beveiliging tegen het doorbranden. Reuze handig! (weet ik uit ervaring; heb hier een keer een Breston vleesmolen in de fik gehad ::) ;D)
Door Cindy de Wolf
#471003
Ik zoek iets wat met name vleugels, kip en eendenkarkassen kan vermalen en wat botjes, sardientjes, kalfsspareribs, drumsticks, dat soort dingen. Jesse weigert pertinent hele vleesbotten te eten, na zo een 13 maanden minimaal 3 keer in de week aanbieden kan ik dat met zekerheid zeggen. Ook vleeslappen wil madam graag klein hebben.

Groetjes,
Cindy
Door Lizzy
#471037
Cindy de Wolf schreef: Ik zoek iets wat met name vleugels, kip en eendenkarkassen kan vermalen en wat botjes, sardientjes, kalfsspareribs, drumsticks, dat soort dingen. Jesse weigert pertinent hele vleesbotten te eten, na zo een 13 maanden minimaal 3 keer in de week aanbieden kan ik dat met zekerheid zeggen. Ook vleeslappen wil madam graag klein hebben.

Groetjes,
Cindy
Hier in Nederland gaat het je niet lukken om een electrische vleesmolen te vinden die kalfsbot kan malen.... Botten van gevogelte lukt met iedere electrische molen, maar als je serieus gaat malen, dan is het misschien het overdenken waard om een echte goede te kopen..... (kun je nog geen kalfsbot mee doen trouwens.... Volgens mij kan dat wel weer met de handmolens, de Porkert, maar daar moet je wel erg sterk voor zijn en het lijkt mij dat het weer niet geschikt is voor echt grote hoeveelheden maalwerk).

Ik heb deze:

Afbeelding

Maar die is wel 530 euri....
Door Cindy de Wolf
#471087
Als ik het dus goed begrijp kan ik wel met een reguliere vleesmolen, kipdrumsticks, karkasjes, vleugeltjes e.d. malen? De Porkert heb ik reeds naar gekeken maar a; ik ben niet bijster sterk en b; wil graag een elektrische.

Groetjes,
Cindy
Door Lizzy
#471130
Cindy de Wolf schreef: Als ik het dus goed begrijp kan ik wel met een reguliere vleesmolen, kipdrumsticks, karkasjes, vleugeltjes e.d. malen? De Porkert heb ik reeds naar gekeken maar a; ik ben niet bijster sterk en b; wil graag een elektrische.

Groetjes,
Cindy
Ja, met een reguliere vleesmolen kun je botten van gevogelte (kipvleugels, karkassen, drumsticks) vermalen. Als je een goedkope koopt, zonder door-brand-beveiliging, heb je kans dat je minder lang met de machine doet als met een waar wel zo'n beveiliging op zit. Hoe zwaarder je het apparaat zonder beveiliging laat werken, hoe groter de kans dat hij niet zo lang mee gaat. Onze Breston is gesneuveld op kalkoennekken..... Bovenstaande Diamond lacht om een kalkoennek.
Door Cindy de Wolf
#471148
Al het waar naar zijn geld. Ik heb er nu 1 op het oog via e-bay in duitsland, een 1000w voor 40 euro (nieuw), ga die maar eens aanschaffen en gaat ie dan een half jaar mee, prima, dan heb ik in ieder geval een idee of madam het zo wel eet ;)

Groetjes,
Cindy
Door Bounty
#482662
Hoi Cindy,

Bedoel jij het merk Bomann 1000 W, heb je hem al aangeschaft en gebruikt? Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Groetjes Daweny
Door Bounty
#483941
Zijn er nog andere mensen die goede ervaringen hebben met een elektrische vleesmolens?
Door Bullekes
#483961
ik wil ook een vleesmolen en eigelijk ook electrisch omdat ik beetje zwakke polsen heb :(

zag deze kent iemand die en is het wat voor kipkarkassen??????

Afbeelding

CLATRONIC vleesmolen
veel accessoires
€ 69,95


CLATRONIC vleesmolen "FW 2684" met metalen hals en schroef, roestvrijstalen mes en 2 stalen maalschijven.

Met opzetstukken voor het bereiden van koekjes en gebak en worstvuller. Met terugloopfunctie en aan/uitschakelaar. 1000 W.
Door Cindy de Wolf
#483970
Bullekes schreef: ik wil ook een vleesmolen en eigelijk ook electrisch omdat ik beetje zwakke polsen heb :(

zag deze kent iemand die en is het wat voor kipkarkassen??????

Afbeelding

CLATRONIC vleesmolen
veel accessoires
€ 69,95


CLATRONIC vleesmolen "FW 2684" met metalen hals en schroef, roestvrijstalen mes en 2 stalen maalschijven.

Met opzetstukken voor het bereiden van koekjes en gebak en worstvuller. Met terugloopfunctie en aan/uitschakelaar. 1000 W.
Ik heb een soortgelijke van Bomann en ben daar erg tevreden over. Echter door de relatief kleine opening moet je de karkassen toch nog flink klein slaan voordat ze er zonder problemen doorheen gaan. Normaal vlees en vis heeft die van mij geen problemen mee. Voor je eigen info ik heb hem nieuw via ebay in Duitsland voor 37,90 en 13,90 verzendkosten.

Groetjes,
Cindy
Door Bounty
#483972
Het maakt eigenlijk niet uit waar je hem koopt, want als de machine stuk gaat door verkeerd gebruik (botten) valt dit niet onder de garantie.

Weet iemand of ik gelijk heb?

@Cindy,

Heb jij nog de naam van de verkoper?

@Bullekes,

Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Groetjes Daweny
Door Cindy de Wolf
#483976
Ik heb hem via Ebay, het is idd zo dat als je er botten mee maalt dat dit niet onder de garantie valt, maar goed ik vind dat risico gezien de prijs wel in verhouding tot elkaar staan. En so far so good. Afijn naam e.d. waar ik hem vandaan heb;
Gerhard Fischer
Unterdorf 4b
D-18182 Monchhagen
tel; 03820230046
fax; 03820245000
Duitsland

Hoop dat je er wat aan heb.

Cindy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#483991
Ik heb een Kenwood gekocht om straks puppeprakjes te kunnen maken. Een vriendin van mij gebruikt deze nu al en bevalt prima, dus dan durven we wel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door