Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door audier
#48330
Hallo allemaal,

Heb even een vraagje aan jullie allemaal. We hebben een bd pup van 14 weken die bijna zijn hele leven al op het versvlees voer zit. Nu was mijn vraag of we zo'n lap pens ook ineens aan hem kunnen geven of moet je daar met kleine stukjes mee beginnen? Of is ie daar nog te jong voor. Leek ons wel leuk voor hem om daar lekker mee aan de slag te gaan. Bedankt alvast, Karin
Door Lizzy
#48340
Hoi Karin, ik denk dat je gerust 1 a 2 maal per week een lapje pens kunt geven hoor. Je begint gewoon met een klein lapje en dan kijk je even hoe het gaat. Want sommige honden hebben de neiging om het in 1 keer op te eten zonder eraan te rukken of sleuren (mijn Brutus dus >:(). Als een klein lapje goed gaat (ook qua ontlasting enzo), dan kun je daarna een wat groter lapje proberen.

Het is natuurlijk fantastisch dat hij dit van jullie krijgt! Enne, goed voor zijn tandjes!!! (tenminste, als hij het niet eet als onze Brutus...).
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 feb 2004, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
#48348
hai Lizzy,

hij krijgt nu af en toe( zo'n twee keer in de week) zo'n bakje pens en dat vind ie geweldig! Nix aan de hand met zijn ontlasting maar van dat schrokken weet ik natuurlijk niet omdat ie het wel erg lekker vind. Ga het eens proberen. Bedankt!!
Door audier
#48351
Hallo,

ben ik nog even? Wat voor pens is het wat jullie geven? Schapenpens???
Groetjes, Karin
Door Lizzy
#48356
Hoi Karin, als zijn ontlasting goed is, dan is dat in ieder geval geregeld :D. En ja, qua schrokken moet je het inderdaad even afwachten. Ben benieuwd!

Wij geven schapen en runderpens, net wat we kunnen kopen.

Groetjes, Lizzy
Door debbymuch
#49171
hier schokken ze ook pens naar binnen :P
heb altijd het idee dat ze tewijnig dan binnen krijgen,omdat binnen 1 minut hun bak leeg is ;D

ze krijgen verse runderpens 1 keer in de week,en neem wel eens een pakje rodi lamspens mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door