Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#483228
Ik vroeg me af of ik ook verse haring kan geven? Ik heb deze bij de supermarkt (visafdeling gekocht) Moet deze nou eerst 10 dagen ingevroren worden voordat ik hem geef?
Door Lizzy
#483237
Meestal is haring al ingevroren voordat ie aan land komt. Rauwe haring kan namelijk een worm bevatten en die is niet gezond. Ik neem aan dat deze haring ongezouten en rauw is? Ik zou 'm zelf toch voor de zekerheid invriezen, tenzij je zeker weet dat ie al invroren is geweest.
Door Kokimo
#483250
Het is inderdaad een rauwe haring maar of deze ingevroren is of niet weet ik niet dus voor de zekerheid 10 dagen de vriezer in!!
Door herder_lover
#483295
ik geef hier de haring zo gewoon.... iedere haring wordt al aan boord ingevroren :)

En haring werkt trouwens juist wormafstotend ;D

ken een oude boer, die altijd zijn dieren haring gaf tegen de wormen!!!
Door Joshii
#483320
Is het een vuile haring, dus met kop enzo er nog aan of is hij al schoongemaakt?
Bij ons in de supermarkt kun je nl alleen schoon gemaakte kopen. De meeste haring wordt trouwens aan boord al gekaakt, gezouten en ingevroren. Behalve plaatharing, maar daar heb ik in een ander topic al eens over geschreven.
Door Lizzy
#483715
Ja, behalve dat de topic-opener in Frankrijk woont en ik geen idee heb hoe het er daar aan toe gaat met haring....
Door Kokimo
#483888
ik weet niet of het een vuile haring is of niet. De kop zat er wel nog aan maar of ze de ingewanden eruit hebben gehaald.....Ik heb hem verpakt en al de diepvriezer ingegooid en kan pas over 10 dagen verslag uitbrengen hierover.... :-\

En hoe de Fransen met de haring omgaan, geen idee ???
Door Lizzy
#483935
Nou daarom. Zekerheidshalve gewoon even invriezen! Kwaad kan dat in ieder geval nooit!
Door Bianca1
#483995
En die worm die daar dan in zou kunnen huizen eet ik toch ook zelf op? Ik geef zo de haring aan mijn hond, ik vries de haring voor mezelf ook niet in?
Door herder_lover
#483999
volgens mij wordt de vis op zee al ingevroren...en als wij het eten zit er ook geen gevaarlijke dingen in. Hier op Curacao precies hetzelfde, en in Frankrijk? Volgens mij komt die vis ook gewoon uit Noorwegen ;) net als in NL.... en wordt volgens mij ook ingevroren....

ik heb ze hier vers van zee, met kop en alles....en ook die komen bevroren van zee....
Door roefus
#484004
herder_lover schreef: volgens mij wordt de vis op zee al ingevroren...en als wij het eten zit er ook geen gevaarlijke dingen in. Hier op Curacao precies hetzelfde, en in Frankrijk? Volgens mij komt die vis ook gewoon uit Noorwegen ;) net als in NL.... en wordt volgens mij ook ingevroren....

ik heb ze hier vers van zee, met kop en alles....en ook die komen bevroren van zee....
als ze het niet op zee alvast invriezen, komt het nooit goed aan op Curacau :P :P :P
Je kunt ze ook in je zwembad uitzetten (heb je wéér een doel voor de swimming-pool !!!) en dan laat je die vuile herdertjes zwemmen en barfen ;D ;D ;D
Door Lizzy
#484582
OK, met andere woorden: alle haring die aan land wordt gebracht is al diepgevroren geweest om de haringworm te doden en kan dus altijd direct opgegeten worden? Prima, weten we dat ook weer ;D!
Door Truus
#484591
Ik lees hier toch ,niet altijd......

Deze haringen worden gevangen nog vóór de paaitijden. Dan zijn ze het vetst, omdat ze dan het meeste hom (kuit) bij zich hebben. Dan zeggen we: de geslachtsorganen zijn uitgegroeid en goed. De vers gevangen haringen worden aan boord gekaakt. Dat wil zeggen de vissers halen de kieuwen er uit, het hart en het voorste deel van de darmen. Ze leggen de vissen in een kantje (tonnetje) en gooien er flink wat zout over. Het gebeurt ook wel eens dat de haringen aan boord worden ingevroren. Dan komen ze in de diepvries, los door elkaar (in bulk zegt de vakman) maar ook wel eens in kisten. Vissen die vers en ongekaakt zijn gaan naar de rokerijen, waar hele vlugge handen er gestoomde haring en gerookte haring, bokking, van maken. De andere vissen komen terecht bij de inleggerijen. Daar worden ze in het azijn met kruiden en ui gelegd. - Dat heet marineren, en zo krijgen we zure haringen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door